Zapraszamy na KONTAKT IMPROWIZACJĘ – warsztat dedykowany zarówno osobom bez wcześniejszego doświadczenia, jak i tym co wiedzą już więcej o KI. Zajęcia poprowadzi Filip Wencki, a muzycznie dżem wspierać będzie Olga Skrzypek.
Filip Wencki, Olga Skrzypek – CST: Laboratorium ruchowe
14 maja 2023 r. (nd) – ZAPISY od 1 maja
28 maja 2023 r. (nd) – ZAPISY od 15 maja
Liczba miejsc ograniczona do 25 osób
Warsztaty i dżem są bezpłatne. Prosimy o punktualność
PROGRAM
- 18:00-19:30 warsztat KI
- 19:40-21:30 dżem z muzyką na żywo
Laboratoria ruchowe to nie tylko Kontakt Improwizacja, to forum działań improwizacji tanecznej warszawskich (i nie tylko) artystów i artystek, pedagogów ruchu i muzyków improwizujących.
Warsztaty i dżemy KI są obecne na całym świecie, a to, co charakteryzuje otaczającą je społeczność to inkluzywność: na wydarzeniach spotykają się różne grupy wiekowe, od nastolatków do seniorów, osoby z ograniczeniami ruchowymi czy niepełnosprawnością funkcjonują w tańcu na równych prawach, praktyka jest też czuła na indywidualne potrzeby sensoryczne i poznawcze, np. osób neuroatypowych. Praktyka KI tworzy unikalną przestrzeń społeczną do spotkań poprzez ruch, budując kapitał społeczny, którego wartość wykracza poza ramy samego tańca – piszą kuratorki Klara Łucznik i Zuzanna Bukowski.
Filip Wencki
Od kilkunastu lat tańczy i działa w teatrze fizycznym, od ponad dziesięciu uczy w Polsce i na świecie (między innymi w Ukrainie, Czechach, Danii, Niemczech, Francji, Szwecji, Kolumbii, Meksyku, Tajlandii, Malezji). Od kilku lat eksploruje autorskie techniki dydaktyczne w poszukiwaniu zespolenia umysłu z ciałem i intensywnego wyrażania.
Olga Skrzypek
Z wykształcenia rzeźbiarka, jej background to sztuki wizualne. Od siedmiu lat studiuje praktyki somatyczne i są one dla niej drogą wyjścia do praktyki ruchowej, pracy z głosem i dźwiękiem. W graniu na dżemach interesuje ją tworzenie krajobrazu dźwiękowego, który będzie wspierał to, co dzieje się na sali. Podążanie za kompozycją, rytmem i energią, jaką wytwarzają poruszające się osoby. Przechodzenie pomiędzy rolą osoby obserwującej, będącej muzyczką i fizyczną uczestniczką dżemu. Interesuje ją też praca z tekstem i momenty ciszy.
- projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja IV
- organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
- dział: CST-Laboratoria ruchowe
- kuratorki: Klara Łucznik i Zuzanna Bukowski
- współfinansowanie: Miasto st. Warszawa
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej