Regulamin rezerwacji i sprzedaży biletów w Mazowieckim Instytucie Kultury
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Regulamin sprzedaży i rezerwacji biletów w Mazowieckim Instytucie Kultury określa zasady nabywania i zwrotu biletów na wydarzenia biletowane, organizowane przez Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą w Warszawie przy ul. Elektoralnej 12, wpisany do Rejestru Instytucji Kultury, prowadzonego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego pod poz. RIK 34/12, zwany dalej „Instytutem”.
2. REZERWACJA BILETÓW
- Rezerwacji biletów na wydarzenia Instytutu można dokonać osobiście w Punkcie Informacyjnym (Kasa). Punkt Informacyjny (Kasa) jest czynny od poniedziałku do czwartku w godz. 11:00-15:00 i 16:00-19:00 i w piątki w godz. 11:00- 16:00 oraz w dniu wydarzenia biletowanego, na dwie godziny przed rozpoczęciem.
- Rezerwacji można również dokonać wysyłając wiadomość e-mail na adres kasa@mik.waw.pllub telefonicznie, dzwoniąc w godzinach pracy Punktu Informacyjnego (Kasa) pod numer telefonu/sms 783 708 380 lub telefonu 22 586 42 59 oraz przez wideotłumacza polskiego języka migowego na stronie mik.waw.pl.
- Termin wykupu zarezerwowanych biletów wynosi siedem dni, ale nie później niż trzy dni przed wydarzeniem.
- Rezerwacje, które nie zostały wykupione w terminie, ulegają anulowaniu.
- W przypadku rezerwacji biletów dokonanej drogą internetową lub telefoniczną, widz/widzka/widzko wyraża zgodę na kontakt ze strony Instytutu na podany adres e-mail lub numer telefonu.
- W dniu wydarzenia rezerwacja biletów nie jest prowadzona.
3. PŁATNOŚĆ ZA BILETY
- Płatności za bilety można dokonać gotówką lub kartą w Punkcie Informacyjnym (Kasa) w godzinach pracy punktu, przelewem oraz online.
- W przypadku płatności przelewem w tytule przelewu należy wpisać: numer rezerwacji, imię, nazwisko oraz tytuł wydarzenia.
- Płatności przelewem można dokonać wyłącznie po uprzednim telefonicznym lub mailowym zarezerwowaniu biletów.
- Opłaty przelewem należy dokonać na rachunek bankowy: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa, nr 87 1020 1026 0000 1902 0234 4190.
- Rezerwacje indywidualne należy opłacić w ciągu siedmiu dni od momentu zgłoszenia, jednak nie później niż trzy dni robocze przed wydarzeniem.
- Rezerwacje grupowe (co najmniej 10 biletów), należy opłacić w ciągu siedmiu dni kalendarzowych od momentu zgłoszenia, jednak nie później niż na siedem dni kalendarzowych przed wydarzeniem.
- Bilety należy pobrać internetowo lub odebrać w Punkcie Informacyjnym (Kasa) najpóźniej 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.
- Nie ma konieczności drukowania biletów w wersji elektronicznej. Wystarczy okazać obsłudze bilet na ekranie urządzenia mobilnego.
- Fakturę za zakup biletów można otrzymać po podaniu danych w systemie sprzedażowym.
- Fakturę można otrzymać w Punkcie Informacyjnym (Kasie) w Instytucie, na wyraźną prośbę osoby zainteresowanej.
4. BILETY GRUPOWE I ZNIŻKI
- Bilety grupowe obowiązują przy sprzedaży co najmniej 10 biletów.
- Bilet ze zniżką 10% przysługuje osobom posiadającym legitymację uczniowską, studencką, doktorancką (do 35 roku życia) emeryta-rencisty, a także osobom, które posiadają Kartę Warszawiaka, Kartę Młodego Warszawiaka, Kartę Dużej Rodziny, Legitymację osoby z niepełnosprawnością oraz kartę/bilet Kolei Mazowieckich w ramach akcji Koleją do Kultury zgodnie z Regulaminem Akcji. Osoby uprawnione do zniżki zobowiązane są przedstawić stosowny dokument w Kasie.
- Osoba towarzysząca osobie z niepełnosprawnością otrzymuje darmową wejściówkę.
- Na jedną kartę/bilet Kolei Mazowieckich można zakupić maksymalnie dwa bilety ze zniżką.
- Zniżki dotyczą wszystkich wydarzeń organizowanych przez Mazowiecki Instytut Kultury w siedzibie w Warszawie przy ul. Elektoralnej 12.
5. WSTĘP DO GALERII SZTUKI MIK: FOKSAL, XX1, TEST, ELEKTOR
- Wstęp dla zwiedzających do wszystkich Galerii jest bezpłatny.
- W Galeriach mogą być organizowane warsztaty, szkolenia, lekcje o charakterze otwartym i zamkniętym:
-
- a) ze wstępem bezpłatnym, w ramach programu realizowanych projektów i wystaw lub wynikających z zawartych umów i porozumień z partnerami zewnętrznymi.
- b) ze wstępem płatnym dla grup zorganizowanych w ramach dodatkowych przedsięwzięć nie wynikających bezpośrednio z realizowanego programu artystycznego wg cennika Instytutu.
6. SPRZEDAŻ BILETÓW W INTERNECIE
- Bilety na wybrane wydarzenia Instytutu można nabyć elektronicznie za pośrednictwem strony mik.waw.pl. Bilety na wybrane wydarzenia można nabyć również za pośrednictwem operatora kicket.com.
- Sposób płatności, regulamin rezerwacji i odbioru biletów oraz reklamacje w sprzedaży internetowej określa regulamin poszczególnych operatorów znajdujących się na ich stronach internetowych.
- Zwrot biletu zakupionego u operatora zewnętrznego możliwy jest tylko u tego operatora.
7. ZAPROSZENIA
- Zaproszenie należy potwierdzić osobiście, telefonicznie lub mailowo w terminie wskazanym na zaproszeniu w celu przypisania odpowiednich miejsc siedzących, jeśli miejsca na dane wydarzenie są numerowane.
- W przypadku mailowego potwierdzenia obecności zaproszenie uznaje się za ważne, jeśli osoba otrzyma potwierdzenie przez pracownika Instytutu wraz z przydzielonymi miejscami.
- Zaproszenia na wydarzenie należy każdorazowo zamienić na bilety, na konkretne, wcześniej przydzielone miejsca, najpóźniej 20 minut przed rozpoczęciem wydarzenia w punkcie informacyjnym (kasa).
- Zaproszenie dotyczące konkretnego wydarzenia, na dany dzień, może zostać wykorzystane wyłącznie na to wydarzenie.
8. WYMIANA I ZWROT BILETÓW
- Instytut zwraca należność za zakupione bilety w razie odwołania wydarzenia lub zmian w repertuarze dotyczących danego wydarzenia. W takim przypadku należy przedłożyć zakupiony bilet i potwierdzenie zakupu do Punktu Informacyjnego (Kasa). Zwrot należności realizowany jest w ciągu 14 dni.
- Istnieje możliwość wymiany zakupionych biletów w miarę dostępności miejsc. Wymiana może nastąpić na to samo wydarzenie w innym terminie. Wymiany można dokonać nie później niż na 72 godziny przed terminem wydarzenia, na które posiada się bilet. Instytut nie gwarantuje wymiany biletów na te same miejsca.
- Rezygnacji z zamówionych biletów można dokonać w formie pisemnej, telefonicznej, dzwoniąc pod numer telefonu/sms 783 708 380, telefonu 22 586 42 59 , mailowej, przesyłając rezygnację na adres: kasa@mik.waw.pl, bądź za pomocą wideotłumacza. Rezygnację uznaje się za skuteczną, jeśli osoba rezygnująca otrzyma potwierdzenie przyjęcia rezygnacji przez pracownika Instytutu.
- Instytut przewiduje w wyjątkowych sytuacjach zwrot pieniędzy za zakupione bilety, najpóźniej 72 godziny przed wydarzeniem, ale każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie.
9. INFORMACJA DLA WIDZÓW
- Po rozpoczęciu wydarzenia osoby spóźnione mogą nie zostać wpuszczone na salę.
- Zajęcie wolnego miejsca będzie możliwe w czasie przerwy, jeśli taka przewidziana jest w wydarzeniu.
- W przypadku spóźnienia nie przysługuje zwrot pieniędzy za bilet.
- Na widowni obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów i jedzenia.
10. OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
- Wśród pracowników Mazowieckiego Instytutu Kultury są asystenci i asystentki, którzy mogą pomóc przyjść z przystanku komunikacji miejskiej do Instytutu na wydarzenie. Aby skorzystać z tej usługi należy zgłosić taką potrzebę najpóźniej 3 dni przed wydarzeniem na e-mail kasa@mik.waw.pl lub tel./sms 783 708 380
- Osoby G/głuche, posługujące się polskim językiem migowym, mogą skorzystać z usługi wideotłumacza polskiego języka migowego, który dostępny jest w Punkcie Informacyjnym Instytutu (w godzinach pracy punktu). Usługa wideotłumacza jest dostępna również na stronie www.mik.waw.pl
11. DANE OSOBOWE
- Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Instytut informuje, iż dane osobowe uczestnika wydarzeń będą przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Administratorem danych osobowych jest Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą w Warszawie, 00-139 przy ul. Elektoralnej 12.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Z inspektorem ochrony danych można skontaktować się pisemnie, pisząc na adres administratora lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@mik.waw.pl. Do inspektora ochrony danych należy kierować sprawy dotyczące przetwarzania danych przez administratora, w tym realizacji przysługujących praw.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- zawarcia, prawidłowej realizacji oraz rozliczenia umowy o udział w wydarzeniu, które to przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
- wypełnienia obowiązków prawnych, jakie nałożone są na administratora, a które to obowiązki wynikają wprost z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
- dochodzenia roszczeń oraz obrony przed roszczeniami, który to cel wynika z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być organy publiczne sprawujące kontrolę nad działalnością administratora oraz podmioty działające na zlecenie administratora tj. podmioty świadczące usługi pocztowe, kurierskie, audytorskie, informatyczne.
- Dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny dla realizacji celów wymienionych w ust. 4, tj. do upływu okresu związanego z zawarciem i wykonaniem umowy, wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, a także upływu okresu dochodzenia lub obrony roszczeń przez administratora oraz upływu okresu przechowywania dokumentów wynikającego z obowiązujących przepisów. W przypadku danych osobowych, których przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, będą one przechowywane do upływu okresu związanego z realizacją tych prawnie uzasadnionych interesów, nie dłużej jednak niż do dnia wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a jeżeli zaistnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych lub podstawy do dochodzenia lub obrony roszczeń – do upływu okresu dochodzenia lub obrony roszczeń przez administratora oraz upływu okresu przechowywania dokumentów wynikającego z obowiązujących przepisów.
- Osobie uprawnionej przysługuje prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy o udział w wydarzeniu; brak ich podania uniemożliwia realizację celów wskazanych w ust. 4.
- Osobie uprawnionej przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W trakcie przetwarzania danych osobowych nie będzie następować zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz nie jest stosowane profilowanie.
12. REKLAMACJE
Reklamacje należy składać w formie pisemnej na adres: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa lub mailowej na adres: kasa@mik.waw.pl.