Usługa języka migowego
Artykuł archiwalny

(…) kolor oraz jego odbiór nie pozwalają popaść w monotonię myśli. Farba, jej mięsistość, przestrzenność, faktura to główne czynniki prowokujące mnie do poszukiwań w materii malarskiej.

Szymon Popielec, Kolorowy kwadrat na białym tle

Szymon Popielec Warstwy
instalacja, malarstwo

24 października – 29 listopada 2024 r. | Galeria XX1
wernisaż: 24 października (czw.) 18:00
wstęp wolny

Galerie bez Barier – oprowadzanie po wystawie

    • 14 listopada (czw.) 18:00 – po wystawie oprowadza w PJM Lesia Lupookova; oprowadzanie tłumaczone na język foniczny
    • 29 listopada (pt.) 18:00 – po wystawie oprowadza w PJM Paulina Gojtka; oprowadzanie tłumaczone na język foniczny

Lesia Lupookova jest przewodniczką i tłumaczką języka migowego, absolwentką studiów magisterskich z surdopedagogiki i surdopsychologii moskiewskiego Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego. Współpracuje z Muzeum Narodowym w Warszawie oraz Instytutem Historii Głuchych „Surdus Historicus”.

Paulina Gojtka jest absolwentką Politechniki Morskiej w Szczecinie oraz studentką Wydziału Polonistyki – Filologii PJP na Uniwersytecie Warszawskim. Współpracuje z Fundacją Kultury bez Barier.
piktogram tłumaczenie pjm 

Cykl obrazów oraz obiektów malarskich zapoczątkowałem obrazem Piękna Wiosna. Na niewielkim płótnie w nieuporządkowanych szeregach stawiam plamki barwne – jedna na drugiej. W ten sposób powstają nieforemne słupki barwne. Metoda malowania, którą przyjąłem, jest rodzajem codziennej medytacji. Nawarstwienia spiętrzają się, tworząc fantazyjne formy. Obrazy nie mają założonej ostatecznej wizualności, więc mogę je rozwijać przez całe życie. W naturalny sposób przeszedłem do tworzenia obiektów malarskich. Utrzymując konwencję nakładania na siebie warstw, tworzę formy przestrzenne. Farba, jej mięsistość, przestrzenność, faktura to główne czynniki prowokujące mnie do poszukiwań w materii malarskiej. Poza tym kolor oraz jego odbiór nie pozwalają popaść w monotonię myśli.

Malarstwo nasiliło się we mnie w ostatnich dwóch latach. A ostatnie miesiące są najowocniejszym okresem powstawania dzieł.

Szymon Popielec – artysta intermedialny, performer. Urodził się w 1989 roku w Szczebrzeszynie. Jest absolwentem Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. Dyplom zrealizował w pracowni prof. Jana Gryki. W latach 2011–2012 odbył stypendium na Uniwersytecie Konstantyna Filozofa w Nitrze. W roku 2021 zdobył Grand Prix w konkursie malarskim Lubelska Wiosna. Obecnie jest doktorantem w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UMCS w Lublinie. Brał udział w wielu wystawach zbiorowych: Pejzaż malarstwa polskiego (2023, Zachęta, Warszawa), Kolekcja Sammlung Pustuła (2023, BWA, Rzeszów), S / PACE / S, Robert Kuśmirowski, Mariusz Tarkawian, Szymon Popielec (2021, Galeria XX1, Warszawa). Miał również wystawy indywidualne: Częstotliwość Napięć (2022, Galeria Kaplica, Orońsko), Wo i Wa – wraz z Julią Kral (2021, Galeria Terminal 08, Gorzów Wielkopolski), Historia Księgi Pamiątkowej. Gryka/Tarkawian/Popielec, Szymon Popielec wraz z Janem Gryką i Mariuszem Tarkawianem (2019, Studio KZMRZ, Kazimierz Dolny).

reprodukcja pracy przedstawiającej planszę z setkami małych kolorowych elementów, część widoczna przez szkło powiększające

Szymon Popielec, Piękna wiosna

ZOBACZ: Dla gości naszych galerii sztuki – zniżka na spektakle i koncerty!

Artykuł archiwalny

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl

MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY

ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa

tel. (22) 586 42 00
fax (22) 624 70 01
mik@mik.waw.pl

NIP: 525-000-59-00
REGON: 146115201