Z jakich źródeł czerpać narracje przeznaczone dla dzieci, jakie tematy podejmować i jakiego języka używać w naszych opowieściach, by uniknąć pokusy infantylizmu?
Dzieci. Jakich opowieści potrzebują
nabór do projektu Mazowieckiej Szkoły Opowiadaczy
4 – 15 marca 2024 r.
wyniki naboru 18 marca
Tegoroczna, piąta edycja Mazowieckiej Szkoły Opowiadaczy nosi tytuł „Dzieci. Jakich opowieści potrzebują”. Adresujemy ją do pracowniczek i pracowników instytucji kultury z województwa mazowieckiego – z ośrodków kultury, bibliotek, organizacji pozarządowych – osób, które organizują wydarzenia i skierowują swoją ofertę do dzieci w wieku wczesnoszkolnym, odwołując się do sztuki opowiadania historii (ang. storytelling). Zadamy sobie pytanie, z jakich źródeł czerpać narracje przeznaczone dla dzieci, jakie tematy podejmować i jakiego języka używać w naszych opowieściach, by uniknąć pokusy infantylizmu.
- Spośród zgłoszeń wybierzemy maksymalnie do czterech ofert.
- Program warsztatów i prowadzących dopasujemy do potrzeb danego miejsca.
- Możemy pracować z opowieściami tradycyjnymi, rodzinnymi i lokalnymi nad adaptacją do ustnej wersji wybranych ciekawych dzieł literatury dziecięcej, podejmować tematy związane z filozofią, wielokulturowością, migracjami, a także z węzłowymi problemami egzystencjalnymi, których doświadczają dzieci i młodzież.
- PJM na życzenie.
koordynatorka: Anna Woźniak a.wozniak@mik.waw.pl
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej