Usługa języka migowego
Artykuł archiwalny

WYKONAWCY

Centralna Scena Tańca – Moja natura
25 listopada 2021 r. (czw)  19:00

Magdalena Brzozowska

Performerka, edukatorka, architektka. Absolwentka Uniwersytetu Londyńskiego, Performance Studies w Wielkiej Brytanii. Dyplomowana instruktorka tańca i trenerka personalna uznana przez Polską Akademię Sportu w Warszawie. Doświadczenie i praktykę taneczną kształtowała jako tancerka grup międzynarodowych oraz na festiwalach i warsztatach m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Izraelu oraz Polsce. Autorka i tancerka spektakli improwizowanych we współpracy z tancerzami i muzykami międzynarodowej i warszawskiej sceny tańca. Koordynator projektów dla dzieci w Fundacji Artystycznej PERFORM. Nauczycielka 11tej edycji Festiwalu Kontakt Improwizacji Warsaw Flow, Laboratorium Kontakt Improwizacji dla dzieci i dorosłych – „Kreowanie ciałem, kształtowanie ruchem”. Zdobywając doświadczenie w różnych technikach tańca, poszukuję odpowiedzi na źródło ruchu, jako narzędzie komunikacji międzyludzkiej. Związana od ośmiu lat z improwizacją i kontakt improwizacją, eksploruje autentyczność i naturalność w ciele. Pracując z wyobrażeniami, bazuje i polega na świadomości ciała i umysłu. Nieustająco w praktyce medytacji, oddechu i tańcu,.

Piotr Dąbrowski

Perkusjonista, jest przede wszystkim praktykiem dźwiękowym, podążającym drogą własnego wyczucia i zdobytego doświadczenia, nie wyrzekającym się jednak tego, że inspiracje pochodzą zewsząd. Praktyka muzyczna staje się dla niego praktyką duchową – życiową – Drogą Dźwięku, scalającą zasadą funkcjonowania ze sobą i Światem.

Iwona Olszowska

Jest tancerką, choreografką, improwizatorka, wykładowca AM w Lodzi na specjalności Somatyka i choreografia, Somatic Movement Educator wg metody Body Mind Centering.

Doświadczenie zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku oraz fakultatywnie na uniwersytetach w Waszyngtonie, Alabamie i Calgary, warsztatach STT. Uczy tańca współczesnego, świadomości ciała, kontakt improwizacji oraz improwizacji jako performance. Współpracuje z Hurtownia Ruchu współtworząc Kurs choreografii scenicznej, i Akademia Cyrkulacje. Prowadzi warsztaty w Polsce i za granicą. Była kierownikiem artystycznym EST. Tworzyła Obszar Tańca w teatrze Barakah. Uczyła w PWST w Krakowie i WDD. Prowadziła lekcje somatyczne dla Polskiego Teatru Tańca oraz Carte Blanche Company. Tworzyła spektakle i choreografie dla zespołu EST, PTT, teatrów dramatycznych. Współpracowała z Gdańskim Teatrem Tańca, Maida Withers, Risa Jaroslow, Dance Across Borders. Występowała w USA, Kanadzie, Finlandii, Rosji, Izraelu, Mołdawii, Gruzji, Portugalii, Ukrainie, Austrii, Niemczech, Szwecji.

Tańczy solowo (również w przestrzeniach alternatywnych- Site Specific) , improwizuje strukturalnie oraz prowadzi wykłady performatywne. Współtworzy spektakle z Pawłem Koniorem i muzykiem Marcinem Janusem. Realizowała również projekty kooperatywne min tancerzami Anna Haracz, Natalia Iwaniec, Magdalena Przybysz, Renata Piotrowska Auffret, Jacek Owczarek, Ewa Szubstarska, Piotr Skalski, Marta Pietruszka, Ferenc Feher. Ostatnio TransFormBeeing dla CU.

Marcin Janus

Pochodzi z Krakowa, jest artystą dźwiękowym, multimedialnym, kompozytorem muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Od wielu lat zajmuje się oryginalnymi projektami artystycznymi. Jest autorem i często wykonawcą muzyki do licznych spektakli tanecznych oraz teatralnych.  Tworząc na granicach sztuk kreuje złożone środowiska dźwiękowe. Realizując projekty stawia sobie za zadanie uczynić przedstawienia bardziej wciągającymi, nasycając świat i myślenie osobliwymi zjawiskami dźwiękowymi, dostarcza zmysłom szerokiego spektrum wrażeń. W procesie twórczym koncentruje się na barwie dźwięku, bada jego podstawowe cechy, często szuka odzwierciedlenia w ruchu i obrazie, nadaje zdarzeniom nowych znaczeń łącząc je w przestrzeniach muzycznych. Pracuje w domenie cyfrowej najczęściej wykorzystując Ableton Live i Metasynth oraz kontrolery midi, które dostarczają unikalnych możliwości w rezultacie jego muzyka charakteryzuje się szeroką paletą dźwiękowa. W pracach opartych o technologię można usłyszeć zestawienie nagrań i organicznych dźwięków z syntetycznymi barwami o często motorycznych cechach.

Zaczynał jako muzyk eksperymentalnych formacji, by po kilku latach rozpocząć pracę jako niezależny kompozytor. Był stypendystą Art Stations Foundation w programie Solo Projekt, Finalistą na Konkursie kompozytorskim, który odbywał się w ramach roku Johna Cage’a. Doświadczenie zdobywał również jako uczestnik kursów a w ostatnim czasie GrupLab Studia Muzyki Elektroakustycznej Akademii Muzycznej w Krakowie z którą wspólnie brał udział w wielu projektach artystycznych. Poza częstymi występami w kraju gościł również w Londynie, Lizbonie, Turynie i Frankfurcie. 

Jest autorem muzyki i projekcji do wielu spektakli teatralnych i tanecznych m.in. Barbary Bujakowskiej, Iwony Olszowskiej, Projektów Tomasza Bazana. Obecnie tworzy muzykę do programu Obszaru Tańca.

Artykuł archiwalny

grafika niebiesko pomarańczowy pasek z napisem newsletter mik zachęcamy do zapisania się
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl

MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY

ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa

tel. (22) 586 42 00
fax (22) 624 70 01
mik@mik.waw.pl

NIP: 525-000-59-00
REGON: 146115201