We wspierającej atmosferze szukamy ruchu, tańca, kontaktu – nie musisz mieć doświadczenia w tańcu, by do nas dołączyć.
Laboratoria ruchowe – Klara Łucznik, Katarzyna Tekielska
warsztaty i dżem z muzyką na żywo
11 maja 2025 r. (nd.) 18:00–21:30
wstęp wolny, na warsztaty obowiązują zapisy: https://forms.gle/1mKr9afCQzZDMGTLA
Majowe laboratoria ruchowe poprowadzi Klara Łucznik – improwizatorka nie tylko kontaktowa, z zamiłowaniem do struktur grupowych i performatywnych. Klara balansuje pomiędzy uważnością solo, w duecie i całej grupie, dzieląc się narzędziami angażowania w tańcu wszystkich zmysłów i świadomego kierowania uwagą.
Dżem muzycznie poprowadzi nasza niezastąpiona Kasia Tekielska!
Laboratoria są otwarte. Nie musisz mieć doświadczenia w tańcu, by do nas dołączyć. We wspierającej atmosferze szukamy ruchu, tańca, kontaktu. Z miejsca, w którym jesteśmy.
Program:
18:00‒19:30 Warsztat improwizacji
19:40‒21:30 Dżem z muzyką na żywo
Miejsce: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12 (sala taneczna na II piętrze)
Zajęcia i dżem są bezpłatne.
Na zajęcia obowiązują zapisy:
11 maja: https://forms.gle/1mKr9afCQzZDMGTLA
25 maja: https://forms.gle/KvhH5RfxAdTGzjnC8
- Jeśli jesteś chora/chory, prosimy, zostań w domu.
- Jeśli nie masz zbyt dużego doświadczenia z KI, rekomendujemy byś przyszła/przyszedł na warsztat przed dżemem.
- Przed przyjściem na dżem zapoznaj się z Ramami Dżemowania (https://tinyurl.com/RamyDzemowania).
Biogramy twórczyń:
Klara Łucznik ‒ specjalizuje się w byciu pomiędzy: pomiędzy sztuką a nauką, tańcem a psychologią, ucieleśnieniem a uciekającymi myślami, improwizacją a potrzebą struktury. Jej praktyka to improwizacja otwarta, zespołowa, gdzie eklektycznie wykorzystuje narzędzia wielu nurtów postmodernistycznych, w tym kontakt improwizacji. Posiada dyplomy magistry psychologii i magistry sztuki w dziedzinie choreografii i teorii tańca. Obroniła doktorat na pograniczu psychologii i sztuk performatywnych o twórczości i flow (poczuciu przepływu) w tanecznej improwizacji grupowej (University of Plymouth, UK), członkini Institute for the Study of Somatic Communication, kierowanego przez Nitę Little. Prowadzi badania nad tańcem: ucieleśnioną komunikacją, rolą dotyku i przygląda się, jakie pozytywne skutki uboczne przynosi nam taniec, a w szczególności improwizacja.
Katarzyna Tekielska – absolwentka klasy altówki Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku oraz Koninklijk Vlaams Conservatorium w Antwerpii. Gra również na skrzypcach, śpiewa i komponuje własną muzykę. Brała udział zarówno w koncertach muzyki klasycznej, jak i tych związanych z innymi gatunkami muzycznymi. Współpracowała z wieloma zespołami, m.in. The Frozen North (post rock), Ba Bu (autorskie aranżacje coverów na 3 głosy i looper) oraz z Emmą Bonnici (folk, pieśni tradycyjne). Na swojej ścieżce spotyka się też z artystkami i artystami z innych dziedzin sztuki – tworzy muzykę do spektakli tańca (cykl performansów Po-łączeni, Fundacja Sztuka Ciała), inspirowaną malarstwem, rzeźbą. Regularnie łączy się z tancerzami, tworząc muzykę na żywo pod improwizacje.
projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie edycja VI
organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
dział: CST ‒ Laboratoria ruchowe
kuratorka: Klara Łucznik
współfinansowanie: m.st. Warszawa
#FundacjaPerform
#taniec
#CSTVI
#Perform_Laboratoria_ruchowe
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej