Konferencja będzie okazją nie tylko do zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności, lecz także do wymiany doświadczeń między pracowniczkami i pracownikami różnych instytucji kultury, którzy na co dzień mierzą się z podobnymi wyzwaniami.

7 listopada, 9:00-16:00
Zapisy: https://forms.gle/4Q38ALd6PYRHw1Lf6
Po uzupełnieniu formularza przesyłamy mail z linkami do pobrania wejściówki na wybrane warsztaty.
Konferencja „Promocja Lokalnie” to jednodniowe spotkanie skierowane do pracowniczek i pracowników domów kultury, bibliotek oraz lokalnych instytucji kultury z terenu Mazowsza i nie tylko. Celem konferencji będzie wsparcie osób odpowiedzialnych za promocję działalności i budowanie wizerunku instytucji w ich codziennej pracy tak, aby działania marketingowe były skuteczne, dopasowane do możliwości organizacyjnych i odpowiadały na realne potrzeby społeczności lokalnej.
Mazowiecki Instytut Kultury wsłuchuje się w głosy pracowniczek i pracowników działów promocji i stara się ich wspomóc, a także zaprezentować najlepsze wzory warte naśladowania, które powstały lokalnie i na swoim gruncie odnoszą sukces. Robimy to nie z pozycji lidera, a z perspektywy wojewódzkiego instytutu, który ma szerokie spektrum widzenia całego regionu.
PROGRAM
Część teoretyczna
Dostępność: PJM, pętla indukcyjna, przestrzeń dostępna architektonicznie
9:00‒9:45 | Rejestracja
Czas na poranną kawę i rozmowy.
9:45 | Otwarcie konferencji – Magdalena Ulejczyk, dyrektorka Mazowieckiego Instytutu Kultury
10:00‒11:00 | Dyskusja: Nie tylko plakat – promocja lokalnie
Udział wezmą: Zuzanna Baranowska-Lemmen, Grzegorz Jędrek, Miriam Kołak, Paweł Żuk. Prowadzenie: Jerzy Chodorek
11:15‒13:00 | Wystąpienie i sesja Q&A: Wprowadzenie do promocji i komunikacji w lokalnych instytucjach kultury.
Prowadzenie: Marlena Bogusz, Aleksandra Hatala-Stypka ‒ BO/HA path
13:00-14:00 | Przerwa lunchowa
Część warsztatowa
Grupa warsztatowa do wyboru, wymagane zapisy. Link do zapisów zostanie przesłany po rejestracji na konferencję.
Zapisy na listę rezerwową: promocja@mik.waw.pl
Dostępność: PJM na życzenie, przestrzeń dostępna architektonicznie
Czas trwania: 14:00-16:00
Tworzenie materiałów do mediów społecznościowych – jak robić to szybko i bez stresu [brak miejsc]
Prowadzenie: Alicja Szulc-Rodziewicz, fotografka
Podczas szkolenia poznacie specyfikę różnych platform społecznościowych, aktualne trendy oraz zasady tworzenia materiałów, które przyciągają uwagę i zwiększają zaangażowanie odbiorców.
Nauczycie się skutecznie korzystać z narzędzi do edycji wideo i AI, dowiecie się, gdzie szukać materiałów wizualnych oraz muzyki, a także jakie są najlepsze praktyki dotyczące publikowania gotowych filmików.
ABC dostępności
Prowadzenie: Magdalena Ptak, koordynatorka dostępności w Mazowieckim Instytucie Kultury
Podczas warsztatów poznacie różne narzędzia dostępności i dowiecie się, jak sprawić, by wydarzenie było dostępne dla różnych grup odbiorców.
Zarządzanie projektami w pigułce [brak miejsc]
Prowadzenie: Martyna Sowińska, antropolożka i kulturoznawczyni, z zawodu muzealniczka
Projektowanie graficzne dla nie-grafików [brak miejsc]
Prowadzenie: Tomasz Grabowski, artysta, grafik w Dziale Marketingu i Promocji MIK
Projektowanie graficzne dla nie-grafików to warsztaty, które pokażą, że tworzenie estetycznych i czytelnych materiałów promocyjnych nie musi być zarezerwowane wyłącznie dla profesjonalnych grafików. Uczestnicy poznają proste narzędzia oraz praktyczne zasady kompozycji i typografii, które można zastosować w codziennej pracy w instytucjach kultury. Spotkanie będzie okazją do przećwiczenia szybkich i skutecznych rozwiązań, dzięki którym nawet podstawowe projekty zyskają spójny i atrakcyjny charakter.
Podstawy identyfikacji i dbania o kolekcje fotograficzne
Fundacja Archeologia Fotografii
Spotkanie wprowadza w tematykę ochrony różnych materialnych form fotografii – albumów, odbitek, negatywów oraz slajdów, zarówno barwnych, jak i czarno-białych. Omawiane metody i wyzwania związane z opieką nad zbiorami zostaną zilustrowane na przykładzie unikatowej kolekcji fotografii ze zbiorów Fundacji, które będzie można obejrzeć oraz – w archiwistycznych rękawiczkach – poznać również poprzez zmysł dotyku. Osoby uczestniczące będą miały możliwość przyniesienia własnych fotografii skonsultowania sposobów ich przechowywania ze specjalist(k)ą z Fundacji.
Stoliki tematyczne: fundusze, ekologia, szkolenia, kanały komunikacji i promocji
Przy każdym ze stolików będziemy dzielić się doświadczeniami i praktykami w danym obszarze. Uczestnicy tej grupy będą mieli możliwość podzielenia się wiedzą i uczenia się od przedstawicieli i przedstawicielek innych instytucji kultury.
Partnerzy konferencji
Kawiarnia FORUM, ul. Elektoralna 11
W dniu konferencji na hasło PROMOCJA LOKALNIE obowiązuje zniżka 20% na produkty dostępne na barze.
Program: Maciej Pajączkowski, Aleksandra Przeździecka-Kujałowicz
Identyfikacja wizualna: Tomasz Grabowski
Koordynacja: Piotr Kozicki, Natasza Majewska, Aleksandra Pytel
Informacje na temat konferencji: promocja@mik.waw.pl
Dostępność w MIK
Koordynatorka ds. dostępności
Magdalena Ptak m.ptak@mik.waw.pl, tel./SMS 601 669 440; 22 586 42 64.
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej