Ustawienia preferencji
Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Usługa języka migowego
Artykuł archiwalny

Popołudniami Kobieta opowiada Rowerowi o swoich problemach. W jej życiu ludzi płynnie zastąpiły przedmioty. Kim staje się Rower? Czego Kobieta w nim szuka?

CST Scena
Scena Otwarta dla Młodych
„Śp. Nic”

8 maja 2025 r. (czw.) 19:00 | Centralna Scena Tańca CST – Scena
czas trwania: 50 min
bilety: 25 zł

Każda z nas (Ewa i Zuza) znalazła się w piwnicy. Psychicznej. W kryzysie tożsamościowym sprzężonym z kryzysem twórczym, sprzężonym z kryzysem życia osobistego połączyłyśmy siły by stworzyć w naszej piwnicy swój nowy świat.

Autofikcyjny eksperyment autoironiczno-sceniczny z autorskich tekstów.
Skreślanie i pisanie na nowo to pisanie siebie łatwe jak edycja dokumentu.
Gdzie jestem bardziej?
Gdzie jest mnie więcej?
W uczuciach od myśli czy uczuciach od ciała?
Jest cisza. Jest samotność. Jest absurdalno–ironiczny melodramat. Nie da się wyjść z piwnicy bez doświadczenia mroku.
 
Tańczą:
Ewa Kowalczyk, Zuzanna Meyer, Joanna Dębska, Nadine Gregor, Karolina Kotwa, Dominika Serwin i Dawid Sozański.
Obsługa świateł: Angelika Bosacka
 
BIOGRAMY TWÓRCZYŃ/TWÓRCÓW
 
Zuzanna Meyer
Performerka, aktorka, tancerka, choreografka, wokalistka, studentka IV roku Akademii Sztuk Teatralnych – Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. W swoich pracach stara się łączyć emocjonalność histerii, muzyczność, abstrakcję i intymność.
Razem z Ewą Kowalczyk otrzymała Nagrodę im. Maksa Szoca na Festiwalu FAMA 2024 za autorski spektakl „Śp. Nic”: „za ekscentryczną i przykuwającą uwagę wizję sceniczną, zbudowaną z ruchu, abstrakcyjnych skojarzeń i tragicznego poczucia humoru”.
Obecnie można zobaczyć ją w roli Dionizosa w „Bachantkach” (chor. Daniela Komędera, reż. Daria Kopiec, dyplom AST), „Rosemary” (reż. Wojciech Faruga, Teatr Śląski w Katowicach) i „Burzy. Regulaminie wyspy” (reż. Katarzyna Minkowska, chor. Lama Szydłowska, Teatr im. Kochanowskiego w Opolu).
Współtworzyła spektakl/instalację teatralną „Acta est fabuła” z artystami Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora z premierą w CRICOTECE.
Półfinalistka 49. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, na którym wykonała utwory „Hyperballad” Björk i „Człowiek jak niewdzięczny” Czesława Niemena.
Uczestniczyła w wielu projektach studenckich na Wydziale Teatru Tańca – w taki teatr wierzy najmocniej – pokazywanych również na festiwalach takich jak Ciało i Czas w Teatrze KTO, Pestka.
 
Ewa Kowalczyk
Aktorka, tancerka, studentka IV roku na Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Przed studiami była członkinią zespołu Moniki Małychy „Poruszenie” w Siemianowicach Śląskich. Wzięła udział w spektaklach: „Nie może być azylem dla Was” pod opieką Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, „Supernowa” w choreografii Natalii Myczewskiej i Kacpra Muchy, „Efekt motyla” w choreografii Moniki Małychy oraz „Trylogia królewska” w reżyserii Miry Mańki. Poza aktorstwem, tańcem i śpiewem spełnia się w pisaniu, które jest jej sposobem radzenia sobie z własną egzystencją.

 

 

CST-Scena Taniec, dialog, człowiek, kultura

Blok programowy „Taniec, dialog, człowiek, kultura” definiuje taniec jako narzędzie  komunikacji, przekazujące treści i idee, docierające do różnych poziomów wrażliwości widza. W ramach tego bloku pokazujemy spektakle twórców młodego i starszego pokolenia, zespoły oraz duety, przedstawienia wykorzystujące różnorodne techniki ruchu: taniec współczesny, teatr fizyczny oraz sztuki pokrewne. Mamy nadzieję, że ta różnorodność pozwala publiczności budować i wzbogacać własny alfabet sztuki tańca.

projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie edycja VI
organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
dział: CST Scena
współfinansowanie: m.st. Warszawa

Artykuł archiwalny

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl

MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY

ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa

tel. (22) 586 42 00
fax (22) 624 70 01
mik@mik.waw.pl

NIP: 525-000-59-00
REGON: 146115201