Usługa języka migowego
Artykuł archiwalny

Jest choreografką, tancerką i improwizatorką. Należy do berlińskiego zespołu cranky bodies a/company Petera Pleyera, współpracuje także z reżyserem teatralnym Wojtkiem Ziemilskim.

fotografia maria stokłosa siedzi na podłodze wygięta do tyłu wokoło publiczność także siedząca na podłodze

Maria Stokłosa Fot. Materiały promocyjne

Autoportret choreograficzny: Maria Stokłosa
performans taneczny
14 marca 2024 r. (czw.) 19:00 | Centralna Scena Tańca
Bilety: 25 zł
Spektakl dla publiczności 16+

W pierwszej w tym roku odsłonie cyklu Centralnej Sceny Tańca o współczesnych polskich choreografach o swojej metodzie choreograficznej opowie Maria Stokłosa – choreografka i tancerka tworząca od ponad dwóch dekad.

Maria Stokłosa ─ choreografka, tancerka i improwizatorka. Jest autorką takich spektakli jak: współtworzona przez widzów Publika (we współpracy z Aleks Borys,  obecnie w repertuarze MCK Nowy Teatr w Warszawie), Wychodząc od działania ─- improwizowanego solo prezentowanego w ponad 50 odsłonach, rytuału Królowa Wody (w ramach wystawy Inne Tańce w CSW), spektaklu z udziałem mam – Mama Perform i wielu innych.

Tańczyła między innymi w  Die Zauberflöte w choreografii Mina Tanaki, Tuning Scores  Lisy Nelson, Tribes Sary Shelton Mann, Action is Primary Meg Foley, This Universe Maiji Reety Raumanni, Glory Jeremiego Wade’a. Obecnie jest członkinią berlińskiego zespołu cranky bodies a/company Petera Pleyera. Jako choreografka i performerka współpracuje także z reżyserem teatralnym Wojtkiem Ziemilskim. Była także autorką choreografii do opery Pawła Mykietyna Czarodziejska Góra.

CENTRALNA SCENA TAŃCA: Autoportrety choreograficzne

Taniec współczesny (jego nowe formy, różnorodne odsłony i techniki) postrzegany jest przez część publiczności jako elitarna dziedzina sztuki. W cyklu CST prezentujemy twórców tańca współczesnego – choreografów. Do współpracy przy projekcie zapraszamy uznanych polskich choreografów, reprezentujących różne style, formy i techniki tańca. Nie narzucamy koncepcji wieczoru. Może to być opowieść o technice, którą wybrali w tańcu, coś, co zawsze chcieli zrobić artystycznie, ale z różnych powodów nie zrealizowali pomysłu, skrót drogi kariery, retrospekcja filmowa, spektakl, do którego chcieliby wrócić, lecture performance. Solo lub w towarzystwie, z muzyką lub bez, tu i teraz, a może retrospektywa lub plany na jutro? Koncepcje wieczoru są niezliczone, każdy wieczór tego cyklu nigdy się nie powtórzy. 

  • organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
  • współfinansowanie: m.st. Warszawa
  • projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja V, 2024

kuratorka: Magdalena Chabros m.chabros@mik.waw.pl

grafika z fotografią marii stokłosy na wprost

Artykuł archiwalny

grafika niebiesko pomarańczowy pasek z napisem newsletter mik zachęcamy do zapisania się
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl

MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY

ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa

tel. (22) 586 42 00
fax (22) 624 70 01
mik@mik.waw.pl

NIP: 525-000-59-00
REGON: 146115201