Usługa języka migowego
Artykuł archiwalny

Spektakl wyróżniony w kategorii „Najlepszy spektakl taneczny” w sezonie 2021/22 na łamach miesięcznika Teatr.

fotografia kobieta na scenie, siedząca na boku, za nią leżący mężczyzna

Aleksandra Bożek-Muszyńska, Piotr Skalski Fot. A. Hordziej

Goździk w pustej muszli
Aleksandra Bożek-Muszyńska i Piotr Skalski
30 marca 2023 r. (czw) 19:00 | CST Scena
Bilety 25 zł

O spektaklu

Poszukują końca początku i początku końca. Wychodząc od impresji na temat rzeźby Pocałunek rumuńskiego twórcy Constantina Brâncuşi, artyści przyglądają się tematowi długoletnich związków miłosnych. Co dzieje się po zakończeniu pierwszego, idyllicznego, fizycznie intensywnego, sklejającego, ale też przekraczającego etapu miłości romantycznej? Czy po jej obumarciu ewoluuje w relację dojrzalszą, intymniejszą, głęboko emocjonalną, w której dwie osoby mogą być jednocześnie blisko i daleko od siebie? Jak mój bliski Tobie organizm patrzy na Twój organizm z dystansu indywidualnych potrzeb? Jak, po tylu wspólnych posiłkach, reaguje na Ciebie moja odrębna wątroba? Instrument wielkości zaciśniętej pięści, jak można traktować Cię poważnie? Serce ser chce. Weź się nie zaciskaj na mnie. W spektaklu twórcy przyglądają się miłości, która następuje po tej wynoszonej na piedestał. Poszukują początku końca i końca jej początku.

Goździk w pustej muszli został wyróżniony w kategorii Najlepszy spektakl taneczny w sezonie 2021/22 przez Alicję Müller na łamach miesięcznika Teatr za poetycką opowieść o dojrzałych podmiotach miłosnych, w której „kocham” mówią nie tylko serca, ale też płuca oraz wątroby; ruch zaś, tak czuły i uważny, a jednocześnie figlarny i burzliwy, namiętny i luzacki, nie ucieleśnia patosu wielkich gestów, lecz pragnienie poznania – zarówno siebie, jak i Innego, także tego, który, choć bliski, bywa utrapieniem, nieznośnym jak popsute radio.

  • Koncepcja: Aleksandra Bożek-Muszyńska
  • Choreografia, kreacja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska i Piotr Skalski
  • Muzyka: Marcin Janus
  • Reżyseria świateł: Ewa Garniec
  • Producent: Krakowski Teatr Tańca
  • Szczególne podziękowania dla Hanny Bylki-Kaneckiej za ogromne wsparcie. 
  • Premiera: 13.11.2021 | Cricoteka, Kraków

Spektakl powstał w ramach projektu rezydencyjnego Krakowskiego Teatru Tańca „Rollercoaster. Młodzi kreatorzy wrażeń”, zrealizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Zobacz: Młodzi kreatorzy wrażeń kontra współczesność. Program „Rollercoaster 2021” – artykuł o spektaklu w taniecPolska.pl

CST-SCENA Taniec, dialog, człowiek, kultura

Blok programowy Taniec, dialog, człowiek, kultura definiuje taniec jako narzędzie komunikacji, przekazujące treści i idee, docierające do różnych poziomów wrażliwości widza. W ramach tego bloku pokażemy spektakle twórców młodego i starszego pokolenia, zespoły oraz duety, przedstawienia wykorzystujące różnorodne techniki ruchu: taniec współczesny, teatr fizyczny oraz sztuki pokrewne. Mamy nadzieję, że ta różnorodność pozwoli publiczności budować i wzbogacać własny alfabet sztuki tańca. 30 marca 2023 roku oddajemy scenę Mazowieckiego Instytutu Kultury duetowi Aleksandrze Bożek-Muszyńskiej oraz Piotrowi Skalskiemu.

  • Projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie edycja IV; Dział: CST-SCENA
  • Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
  • Współfinansowanie: Miasto st. Warszawa

Kuratorka: Katarzyna Stefanowicz zinanovitz@gmail.com

grafika na wielobarwnym tle fotografia kobiety z mikrofonem stojącej przed mężczyzną

Artykuł archiwalny

grafika niebiesko pomarańczowy pasek z napisem newsletter mik zachęcamy do zapisania się
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl

MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY

ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa

tel. (22) 586 42 00
fax (22) 624 70 01
mik@mik.waw.pl

NIP: 525-000-59-00
REGON: 146115201