Wykonawcy spektaklu Sceny CST Migracje
(28 października 2021 r.)
110
Taniec: Juliana Walczak i Pimon Lekler
Choreografia: Julianna Walczak
Czas: 15 min
Julianna Walczak
Tancerka, performerka i instruktor tańca współczesnego. Absolwentka wydziału Choreografii i Technik tańca na Akademii muzycznej w Łodzi. Obecnie uczennica szkoły DART w Berlinie w Niemczech. Tańcem zajmuję się od 14 lat. Laureatka konkursu choreograficznego Solo Dance Contest 2020, Solo Duo Contest Budapeszt 2021 oraz Linkage Contemporary Dance Miniatures w Bułgarii. Występowała i współtworzyła spektakle prezentowane na wielu festiwalach w Polsce np. Warsaw Dance Days lub Materia. Obecnie członek grupy performatywnej Connecting Arts.
Pimon Lekler
Producent muzyczny, kompozytor, skrzypek, pianista, scenograf. Zaczął naukę gry na skrzypcach w wieku 7 lat, a w wieku 10 na pianinie, w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Im H. Wieniawskiego w Łodzi. Studiował edukację muzyczną i dyrygowanie na Akademii Muzycznej w Łodzi. W latach 2015-2018 członek Chóru FŁ, Vivid Singers i The Singing Heads. Należy do kolektywu Connecting Arts. Prowadzi warsztaty z dziećmi zagrożonymi wykluczeniem społecznym w Fundacji Działania. W 2016r. rozpoczął współpracę z PWSFTViT w Łodzi, (muzyka, dźwięk, scenografia i produkcja). Współpracuje z tancerzami i choreografami, z którymi prowadzi warsztaty grając na żywo muzykę do improwizacji ruchowych. Skomponował muzykę do ponad 40 filmów krótkometrażowych, filmów animowanych, spektakli i reklam, z których kilkanaście zdobyło liczne nagrody na międzynarodowych festiwalach takich jak London International Animation Festival Indie For You Film Festival in Los Angeles Shockfest Film Festival in New York 8th Golden Ger International Film Festival HorrorConUK in Rotherham, UK Milano Film Festival Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, Gdynia Transatlantyk Festival Moscow Film Festival ReAnima Festival Tel Aviv International Student Film Festival.
„110’’– Performance skupiający się na połączeniu improwizacji muzycznej i ruchowej przy wykorzystaniu muzyki na żywo.
Migracje
Taniec: Maria Salwińska
Choreografia: Maria Salwińska
Czas: 10 min
Maria Salwińska
Profesjonalna tancerka, obecnie zatrudniona w Państwowym Zespole “Mazowsze” i realizująca się pod każdym kątem artystycznym i tanecznym. W zeszłym roku rozpoczęła studia magisterskie na kierunku Choreografia i Teoria Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Maria spędziła rok w prestiżowej szkole Trinity Laban w Londynie na kierunku Taniec współczesny, uczestniczyła w Eastman Summer Intensive 2019, pracując nad choreografią Stoic (Sidi Larbi Cherkaoui) oraz w ARTDance International Dance Program w Barcelonie, gdzie szkoliła się u Sarah Cerneaux – tancerki Akram Khan Company. Odbyła także staż w zespole Székesfehérvári Balett Színház na Węgrzech. Maria nieustannie rozwija swoje umiejętności i zdobywa doświadczenie, uczestnicząc w zagranicznych warsztatach oraz wielu projektach, również interdyscyplinarnych. Prowadzi zajęcia o charakterze warsztatowym z tańca współczesnego, tańca klasycznego oraz improwizacji. W 2019 wystawiła w Krakowie swój pierwszy performance taneczny “FEMINOW. Femininity. Now”, poruszający aspekt kobiecości i sensualności. W tym roku została zaproszona do wystąpienia w programie telewizyjnym „Scena Taneczna” oraz uczestniczyła w koncertach Uniwersytetu Muzycznego, prezentując własne choreografie solowe i grupowe. To niezwykle obiecująca młoda artystka.
well come
Taniec: Klara Szela i Milena Suska
Choreografia: Klara Szela i Milena Suska
Czas: 20 min
Klara Szela
Tancerka, choreografka, performerka. Ukończyła Szkołę Choreografii w Krakowie z tytułem choreograf i instruktor tańca współczesnego. Ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Była uczestniczką warsztatów, które prowadził choreograf Thierry Verger metodą MODAL UNDERGROUND w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Uczyła się stylu hip-hop w Egurolla Dance Studio w Krakowie. Brała także udział w wielu warsztatach z technik takich jak florwork, kontakt improwizacja, popping. Uczęszczała na regularne zajęcia ze stylu Gaga prowadzonego przez Gosię Mielech w Poznaniu. Ukończyła dwumiesięczny kurs z podstaw BYF “Beat Ya Feet Basics & History program” pod okiem Alana “Morningstar” Piotrowskiego i jest nową członkiną BYF Nation. Brała udział w trzech projektach prowadzonych przez choreografa i tancerza Stefano Silvino: “BezEmpatia”, „Prawie JestTeam” i „Secret Act” oraz w spektaklu Marty Kosieradzkiej „Afrykańskie Baśnie”. Wraz z Mateuszem Pindelskim przygotowała choreografię „Drowning from Splendor” na wydarzenie Fala Tańca, organizowanego w ramach II Kongresu Tańca w Warszawie przez Fundację Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’. Choreografię tę także prezentowała podczas Nocy Tańca w Warszawie. Zrealizowała solo pt. „Inflating” inspirowane obiektami i rzeźbami Oskara Zięty, które miało premierę na Festiwalu Internazionale Dissidanza w Palermo. Zrealizowała performans we współpracy z Marcinem Miętusem pt. „bez tytułu” jako echo po wystawie Lauri Paweli „Psiakość” w ramach Performatywnej Przestrzeni Wspólnej w Warszawie. Była stypendystką Projektu Performatywnego prowadzonego przez Andrew Wassa w ramach 12 edycji Warsaw CI FLOW. Rozpoczęła także współpracę z warszawskim kolektywem HOTELOKO movement makers, prowadzonym przez Agatę Życzkowską i Mirka Woźniaka. W ramach tej współpracy jest uczestniczką projektu „Dance Higways” w programie Erasmus+. Obecnie jest uczestniczką kolejnej, VI edycji Kursu Choreografii w Centrum organizowanego przez Fundację Burdąg.
Milena Suska
Karierę teneczną zaczęła w Egurrola Dance Studio, szkoląc się pod okiem Anny Kosińskiej w zespołach disco dance – Tarcho Team Kids oraz Tarcho Team Junior. Następnie współpracowała z Magdaleną Szafarz w zespole Jazz2Junior, z którym uczestniczyła w wielu turniejach i pokazach rangi ogólnokrajowej. Od 2015 roku związana jest ze szkołą tańca East Side Dance Academy w Warszawie, gdzie w zespole Adrianny Michno (aktualnie prowadzonym przez Aleksandrę Borkowską) osiągnęła takie sukcesy jak m.in.: 1 miejsce na Mistrzostwach Europy WADF w 2016 roku, 1 miejsce na Mistrzostwach Polski WADF w 2017 roku w kategoriach miniformacje modern 16+. W czasie, kiedy była członkinią zespołu, szkoliła się w stylach Jazz, Modern. Systematycznie pobierała również zajęcia baletu. Zrealizowała także video projekt pt: „Human”, dostępny w serwisie YouTube. W latach 2016-2020 regularnie uczestniczyła w warsztatach Any Dance Camp, gdzie uczyła się różnych technik tańca pod okiem m.in. Jakuba Mędrzyckiego, Ilony Gumowskiej, Włodka Kołobycza, Adrianny Patłaszyńskiej, czy Michała Strugarka. Brała udział w międzynarodowym wydarzeniu Movemeant Journey 2021, gdzie szkoliła się na warsztatach prowadzonych przez znanych na całym świecie tancerzy takich jak: Sabina Phillip, Erica Sobol, Alex Komulainen, Christin Olesen, Cat Cogliandro, Dylan Mayoral, Julia Spiesser czy Lucas McFarlane. W sezonie 2020/2021 była członkinią projektu Anity Sawickiej „Poszukiwania”, gdzie pracowała wraz z grupą doświadczonych tancerzy nad technikami improwizacji, floorworku oraz partneringu, w ramach projektu zostało zrealizowane również nagranie pt.: „Sto lat”. W tym samym sezonie pracowała w rocznym projekcie Stefano Silvino „Secret Act”, w którym choreograf wykorzystywał techniki z zakresu teatru tańca, aktorstwa, performance’u, a także stylu tanecznego contemporary. Milena aktywnie uczestniczy w warsztatach contemporary, jazz, modern oraz High Heels (m.in Julia Żytko, Kuba Walica). W tańcu nie boi się przełamywać norm i zasad, a każdym ruchem stara się wyrazić siebie.
Opis etiudy
Inspiracją do stworzenia spektaklu jest dzieło Banksy’ego z 2020 roku „ Welcome Mat”. Wycieraczka została wykonana z kamizelek ratunkowych uchodźców ocalałych z Morza Śródziemnego. Zwraca uwagę na los uchodźców i migrantów, z których wielu tonie, zanim uda im się dostać do „lepszego świata”. Tak jak ironiczne powitanie na wycieraczce skłania do refleksji i spojrzenia na rzeczywistość, tak artystki zapraszają do wspólnego zastanowienia się nad realiami, które dotykają ludzi na świecie. Całość zostanie przefiltrowana przez pełne wrażliwości i delikatności kobiece oko. Będzie to także opowieść o sile, o której dostrzeżenie starają się współczesne kobiety.
Moje migracje
Taniec: Katarzyna Niżnik
Choreografia: Katarzyna Niżnik
Czas: 10 min
Katarzyna Niżnik
Tancerka tańca współczesnego, artystka, certyfikowana nauczycielka yogi (Yoga Alliance certified 200hrs RYT) urodzona 07.06.2000 w Krośnie (podkarpackie, Polska). Obecnie studentka drugiego roku kierunku taniec na prestiżowej uczelni tanecznej SEAD Salzburg Experimental Academy of Dance (Salzburg, Austria). Od roku 2021 pracuje jako pedagog tańca współczesnego, prowadząc zajęcia dla pasjonatów tańca z Salzburga i okolic. W roku 2020 ukończyła profesjonalny program taneczny na amerykańskiej uczelni PERA Performing School of Arts (Cypr, Kyrenia),współpracując z wieloma wspaniałymi artystami z różnych zakątków świata(tj. Anton Lachky, Maria Doulgeri, Kristina Alleyne, Roni Chadash, Samuel Minguillon, Rafaela Sahyoun, Akira Yoshida i wielu innych). Jej największą pasją jest ruch i wszelkie formy artystyczne z nim powiązane. Swoje umiejętności poszerza poprzez zdobywanie wiedzy biorąc udział w wielu szkoleniach, webinarach, projektach czy też warsztatach, zarówno w Polsce , jak i za granicą tj. Let’s Dance (Warszawa, Polska), SPACER (Kraków, Polska), Summer Intensive Portugal (Torres Vedras, Portrugalia),projekt performatyny Cologne (Cologne, Niemcy), PERA ID (Cypr), ERASMUS+ (Słowacja) ect. Wielokrotnie nagradzana w dziedzinie tańca za własne prace solowe, duety ,czy też działalności grupowe (Zespół Tańca Współczesnego STRECZ, Młodzieżowo-dziecięcy Zespół Taneczny KLEKS, Zespół Taneczny EKSPERYMENT).
O spektaklu
Jak więc rozumieć definicje powiązaną ze stałymi, lub czasowymi zmianami w odniesieniu do fizycznego ciała, drugiego człowieka, przestrzeni, formy, czy też czasu? Jak moje własne ciało może służyć jako narzędzie, które pomoże rozwiązać powyższą zagadkę? Czy za migracje mogę uznać zmianę położenia moich kości względem mięśni? Czy za migrację mogę uznać wykonywany wdech, bądź wydech zmieniający kształt mojej klatki piersiowej? Czy za migrację mogę uznać zmianę położenia mojego szkieletu w przestrzeni? Czy migracją będzie zmiana formy, w której się znajduję się w danym momencie? Czy migracją mogę nazwać zmianę prędkości, której w danym momencie doświadczam? Mówi się, że bezruch też jest ruchem. Czy oznacza to więc, że jestem w stałej migracji? Gdzie migracja ma początek, a gdzie koniec? Czy może jest to stała iluzja napływających na siebie zmian? Co więc tak naprawdę jest MOJĄ migracją?
Toska
Taniec: Beata Wierzchołowska i Kacper Klimczak
Choreografia: Agnieszka Janicka
Czas: 30 min
O spektaklu
Czym charakteryzuje się ciemna, nieodgadniona i wiecznie rozszczepiona „rosyjska dusza”? Tyle w niej potwora ile człowieka? Tyle relacji ile braku relacji? Spokoju ile niepokoju? Miłości ile niemiłości? Tytułowa „Toska”, to uczucie duchowego cierpienia, często bez konkretnej przyczyny, to poszukiwania utopijnego uczucia, zaginionego „ludzkiego” głosu wśród pesymistycznej wizji wprost z filmów rosyjskich. Czy możliwe jest osiągnięcie szczęścia?
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej