Warszawa, dnia 1 lipca 2025 r.
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy
Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą pod adresem: 00-139 Warszawa, ul. Elektoralnej 12, wpisany do rejestru instytucji kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego pod numerem RIK 34/12
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
I. Określenie stanowiska, którego dotyczy nabór:
Kurator/ka Programowy/a Galerii Foksal w Dziale Galerii i Wystaw
Kogo poszukujemy? Osoby łączącej w sobie dwa obszary zawodowe: artystyczno-kuratorski oraz organizacyjno-zarządczy. Kurator/ka poprowadzi Galerię Foksal oraz jej zespół zarówno programowo jak i pod kątem bieżącego funkcjonowania. Kandydat/ka powinna mieć doświadczenie w zakresie kuratorowania i organizacji wystaw jak i programów publicznych oraz edukacyjnych. Przyszły pracownik/czka pracować będzie m.in. przy tworzenia planów rocznych wraz z budżetami oraz ich realizacją, programowaniu działań publicznych galerii takich jak wykłady, spotkania czy pokazy i warsztaty a także innych działań wspierających rozwój środowisk twórczych zarówno w wymiarze lokalnym jak i ogólnopolskim. Z uwagi na fakt pracy ze słowem mile widziane jest doświadczenie w pisaniu i redakcji tekstów. Ponieważ część zadań na tym stanowisku obejmować ma komunikację z zagranicznymi partnerami instytucji, niezbędna jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego. Poza wynagrodzeniem i stabilnym zatrudnieniem stanowisko, którego dotyczy rekrutacja pozwala także na kształtowanie przyszłości jednej z najbardziej istotnych galerii sztuki w Polsce.
II. Niezbędne wymagania związane ze stanowiskiem:
- Udokumentowane wykształcenie wyższe w dziedzinie kultury z preferencjami sztuk wizualnych (na kierunkach: historia sztuki, zarządzanie kulturą, kuratorstwo, filozofia, kierunki artystyczne lub pokrewne) i 5 lat stażu pracy;
- Wiedza z zakresu powojennej historii sztuki ze szczególnym uwzględnieniem polskiej sztuki awangardowej oraz roli w niej Galerii Foksal;
- Wiedza i doświadczenie z zakresu zarządzania placówką artystyczną (publiczną lub prywatną) lub podmiotem związanym ze sztuką (fundacje, stowarzyszenia, inicjatywny non-profit).
III. Dodatkowe wymagania związane ze stanowiskiem:
- Umiejętność zarządzania pracą niewielkiego zespołu pracowników/czek (2 osoby) i współpracowników/czek zewnętrznych: osób kuratorskich, badawczych, artystycznych etc. Bardzo wysokie umiejętności komunikacyjne;
- Umiejętność tworzenia harmonogramów pracy wraz z budżetami z obszaru projektów artystycznych, nadzór nad dotrzymywaniem ustalonych terminów oraz zobowiązań finansowych. Znajomość podstawowych zasad pracy
w placówkach publicznych sektora kultury; - Poczucie odpowiedzialności za swój zespół i reprezentowaną placówkę;
- Znajomość języka angielskiego;
- Umiejętność budowania trwałych partnerstw i relacji z zewnętrznymi podmiotami sektora prywatnego i publicznego;
- Otwartość na niestandardowe godziny pracy, także w weekendy;
- Zrozumienie potrzeb różnorodnych grup społecznych. Mile widziane doświadczenie w organizacji wydarzeń kulturalnych o dużej dostępności dla szerokiej grupy odbiorców.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Organizowanie i nadzorowanie pracy Galerii Foksal;
- Inicjowanie, tworzenie lub współtworzenie koncepcji programowej Galerii; organizacja wystaw indywidualnych i zbiorowych, projekty wydawnicze
- Kierowanie zespołem pracowników i pracowniczek, w tym planowanie pracy i wyznaczanie pracownikom i pracowniczkom zadań oraz nadzór nad ich prawidłową i terminową realizacją;
- Nadzorowanie procesu digitalizacji zbiorów;
- Merytoryczna kontrola wydatków, analizowanie celowości i ich zgodności z zatwierdzonym planem działalności Galerii;
- Dbanie o prawidłowe przygotowanie dokumentów merytorycznych i finansowych projektów realizowanych w ramach pracy Galerii;
- Starania o pozyskanie dodatkowych środków finansowych na prowadzoną działalność programową;
- Współpraca z innymi podmiotami ze świata kultury: ze środowiskami twórczymi, instytucjami artystycznymi i organizacjami społecznymi o podobnych celach działania oraz z organami administracji państwowej i samorządu terytorialnego;
- Czynny udział w wydarzeniach kulturalnych związanych z działalnością artystyczną Galerii (wernisaże, spotkania, konferencje, sympozja itp.);
- Przestrzeganie zarządzeń Dyrekcji w sprawie zasad obiegu dokumentacji finansowej, w tym:
- Terminowe rozliczanie zaliczek;
- Rzetelny opis faktur i rachunków zgodnie z przyjętymi wytycznymi;
- Rzetelne przygotowanie dokumentacji dotyczącej zapytań ofertowych i pozostałych zleceń na wszelkiego rodzaju usługi zgodnie z przyjętymi zasadami i wytycznymi w MIK;
- Nadzór nad właściwym przygotowaniem i przekazywaniem przez pracowników Galerii dokumentacji do archiwum zakładowego MIK, zgodnie z przepisami prawa.
V. Oferujemy
- Stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę z miesięcznym wynagrodzeniem zasadniczym
w kwocie od 7 500 do 7 900 zł brutto oraz dodatek funkcyjny w kwocie od 800 do 1 000 zł
i dodatek stażowy; - System premiowy;
- Możliwość podnoszenia kwalifikacji (szkolenia, konferencje);
- Pracę w stabilnej instytucji kultury o ugruntowanej renomie;
- Korzystanie z prywatnej opieki medycznej na preferencyjnych warunkach;
- Korzystanie z kart sportowo-rekreacyjnych na preferencyjnych warunkach;
- Możliwość pracy zdalnej;
- Wejścia na wydarzenia organizowane w Instytucie na preferencyjnych warunkach;
- Pracę w kreatywnym zespole pasjonatów sztuki;
- Kontakt z artystami, kuratorami i profesjonalistami z branży kulturalnej;
- Rozwój kompetencji w zakresie, którego dotyczy stanowisko;
- Elastyczne podejście do realizacji projektów i otwartość na nowe pomysły.
VI. Dokumenty aplikacyjne
- Kandydaci powinni złożyć następujące dokumenty aplikacyjne:
- CV;
- list motywacyjny i/lub jednostronicową propozycję działań dla Galerii Foksal;
- kserokopie dokumentów potwierdzających: kwalifikacje zawodowe, wykształcenie, staż pracy oraz doświadczenie; oraz kontakt do osoby mogącej udzielić rekomendacji.
2. Życiorys (CV) powinien zawierać oświadczenie kandydata/ki o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Mazowiecki Instytut Kultury zawartych
w dokumentach aplikacyjnych złożonych przeze mnie w ramach naboru na wolne stanowisko pracy w Mazowieckim Instytucie Kultury, niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji.”
VII. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych
- Dokumenty aplikacyjne z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko pracy – Kurator/ka Programowy/a Galerii Foksal w Dziale Galerii i Wystaw” należy dostarczyć lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Mazowiecki Instytut Kultury, 00-139 Warszawa,
Elektoralna 12, albo za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rekrutacja@mik.waw.pl w terminie do dnia 14 lipca 2025 r. do godz. 9.00 (decyduje data wpływu dokumentów
do Instytutu). - Dokumenty aplikacyjne złożone po terminie ich składania pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku zgłoszeń przesyłanych pocztą tradycyjną liczy się data wpływu. - Kandydaci/tki zakwalifikowani/e do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną o tym powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem korespondencji elektronicznej. Pozostali kandydaci/tki nie będą informowani/e o przebiegu naboru.
- Instytut zastrzega sobie prawo zakończenia naboru bez wyłonienia kandydata/ki na wolne stanowisko pracy.
VIII. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”) administrator danych osobowych przedstawia wymagane informacje związane
z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych jest Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą pod adresem:
00-139 Warszawa, ul. Elektoralna 12 (zwany dalej „administratorem”). - Z inspektorem ochrony danych można skontaktować się pisemnie na adres administratora lub poprzez e-mail: iod@mik.waw.pl. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem.
- Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO, tj. na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych – w celu przeprowadzenia rekrutacji na wolne stanowisko pracy w Mazowieckim Instytucie Kultury – w zakresie następujących kategorii danych osobowych: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia. W przypadku kandydata,
z którym zostanie zawarta umowa o pracę, dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO w zw. z art. 221 kodeksu pracy ze względu na to, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy o pracę, której będzie Pani/Pan stroną. - Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom, poza organami i podmiotami upoważnionymi do pozyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, tj. poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, ani organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres rekrutacji oraz do upływu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w wyniku naboru (w celu ewentualnego ponownego obsadzenia tego samego stanowiska pracy), a w przypadku kandydata, z którym zostanie zawarta umowa o pracę – przez okres wynikający z przepisów prawa pracy.
- Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymywania ich kopii, ich sprostowania (poprawiania), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt a) RODO, przysługuje Pani/Panu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W trakcie przetwarzania danych osobowych nie będzie następować zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz nie jest stosowane profilowanie.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W Mazowieckim Instytucie Kultury obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych z 23 września
2024 r. Dostępna pod adresem: https://www.mik.waw.pl/akty-prawne-mik/.
Możesz dokonać zgłoszenia ewentualnego naruszenia prawa z obszaru wskazanego w Procedurze,
w sposób w niej opisany, o którym dowiedziałeś/aś się w związku z procesem rekrutacji.
- Podpisał/a: aprzezdziecka
- Opublikował/a: aprzezdziecka
- Dokument z dnia: 1 lipca 2025
- Publikacja dnia: 1 lipca 2025