OPEN CALL do projektu tanecznego w ramach CST: Animacje Społeczne
Proces prowadzi Aleksandra Bożek-Muszyńska
Projekt skierowany jest do kobiet w wieku 18+ (bez górnego limitu wiekowego), które są zainteresowane:
- improwizacją ruchową i głosową;
- poznaniem różnych metod pracy z ciałem, które zwiększą ich świadomość siebie w ruchu;
- podzieleniem się swoją historią o czymś z pozoru nieistotnym w ich życiu, co nabrało rangi czegoś większego;
- poznaniem innych kobiet – różnych, ale równie otwartych na innych jak one;
- zaangażowaniem w próby i spotkania, które odbywać się będą regularnie przez trzy miesiące;
- wystąpieniem na scenie, jako jednym z efektów prób.
OPEN CALL: do 20 grudnia 2024 roku
ZGŁOSZENIA NA ADRES: olabomu@gmail.com
W zgłoszeniu należy wysłać list z motywacją do wzięcia udziału w projekcie.
Uwaga
Projekt startuje od 9 stycznia 2025 roku i potrwa do 10 kwietnia 2025 roku. W ramach procesu będziemy spotkać się w każdy czwartek w godz. 17:00-20:00 na sali baletowej w Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie (ul. Elektoralna 12).
Osoby, które zgłaszają chęć udziału w projekcie, deklarują 80% obecności na próbach/spotkaniach oraz obecność na publicznym pokazie zamykającym projekt.
O Projekcie
„Guma do życia” (tytuł roboczy)
- Jak to jest, że czemuś z pozoru nieistotnemu, w zależności od kontekstu, możemy nadać wartość?
- Jak coś z pozoru błahego może być naszym łącznikiem z czymś większym, spektakularnym, czy nawet legendarnym?
- Jak indywidualna historia, wpuszczona w coś zupełnie dla innych niezauważalnego, może urosnąć do rangi poezji, piosenki, książki, czy spektaklu?
Inspiracją do tego projektu była książka zatytułowana „Guma Niny Simone” autorstwa australijskiego multiinstrumentalisty i kompozytora Warrena Ellise’a znanego ze współpracy z Nickiem Cave’em.
Prowadząca
Aleksandra Bożek-Muszyńska – improwizatorka, choreografka, performerka, instruktorka tańca współczesnego, trenerka biznesu, filolożka. Od ponad dekady prowadzi zajęcia z improwizacji, gimnastykę dla seniorów oraz tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performansu.
Stypendystka MKiDN (2024), Alternatywnej Akademii Tańca (2015-2017) realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, uczestniczka Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie oraz beneficjentka programu Global Practice Sharing w Movement Research w Nowym Jorku. Absolwentka kursu Choreografii Eksperymentalnej II organizowanego przez warszawskie Centrum w Ruchu. W 2022 roku ukończyła kilkumiesięczny kurs BODY–MIND CENTERING® organizowany przez Somatische Akademie w Berlinie.
Od 2007 roku związana z warszawskim teatrem Mufmi Anny Piotrowskiej, gdzie do 2021 roku roku koordynatorką do spraw artystycznych, instruktorką i choreografką. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych i tanecznych. Jest twórczynią kilkunastu autorskich choreografii, a jej prace były prezentowane m. in. w Berlinie, Budapeszcie, Filadelfii, Nowym Jorku, Warszawie i Wiedniu.
W 2017 roku wraz z Hanną Bylką-Kanecką założyła kolektyw Holobiont, którego celem są interdyscyplinarne projekty wielopokoleniowe. Jedna z jej ostatnich choreografii „Goździk w pustej muszli” została wyróżniona w kategorii „Najlepszy spektakl taneczny w sezonie 2021/22” przez miesięcznik „Teatr”. W 2022 roku stworzyła choreografię do przedstawienia „Rodzina” (TR Warszawa, Teatr 21).
W swoich pracach bada granice między prostotą i naiwnością, prezentacją i facylitacją oraz znajdowaniem schematów i łamaniem ich. Aspekt wizualny oraz swoiste poczucie humoru są charakterystyczne dla jej prac. Jej ciało reaguje bardzo dobrze, kiedy może robić to, co lubi.
projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja V 2024
organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
dział: CST: ANIMACJE SPOŁECZNE
kuratorka: Paulina Święcańska
współfinansowanie: m. st. Warszawa
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej