Inaugurujemy II semestr naszego uniwersytetu w podstawówce. W lutym zajmiemy się malarstwem i kolorami. Poznamy palety barwne Rembrandta, Vermeera i van Gogha, sami będziemy mieszali farby i wspólnie stworzymy kolaż. Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku 6-14 lat.
MALARSTWO – jak namalować kolory uczuć?
5 lutego 2023 r. (nd) 10:00-13:30 | Dziecięcy Uniwersytet Sztuki
Program zajęć
Wykład pt. Siła koloru, siła malarstwa
Prowadząca: dr hab. Maria Piątek – wykładowczyni Społecznej Akademii Nauk w Warszawie
Podczas wykładu dowiemy się, jak na przestrzeni historii sztuki artyści odnosili się do koloru i jego znaczeń, jak odkrywali siłę oddziaływania barw. Poznamy palety barwne po jakie sięgali wielcy mistrzowie koloru: Rembrandt, Velázquez, Vermeer, Monet, van Gogh, Matisse, Pollock czy Fangor. Odkryjemy, jak dawniej artyści przygotowywali swoje farby i jak mieszali pigmenty, aby uzyskać unikatowe barwy. Dowiemy się, jak mieszanie koloru odbywa się dzisiaj. Poznamy paletę kolorów podstawowych oraz nauczymy się, jak otrzymać z nich nieograniczone odcienie. Nauczymy się też wiele na temat siły, znaczenia i oddziaływania poszczególnych kolorów, np. kolor czerwony kojarzy się nam z miłością, ale jest też ostrzeżeniem przed niebezpieczeństwem, kolor żółty przypomina nam słońce, więc towarzyszy zabawie czy podróżom, kolor zielony to natura, więc daje nam odpoczynek.
I warsztat Malarski świat – zabawa z kolorami
Prowadząca: dr Pola Wójcik
Uczestnicy mieszając kolory farb akrylowych będą malować swoje emocje. Po wyschnięciu abstrakcyjnych kolorowych powierzchni dzieci naniosą, przy użyciu przygotowanych szablonów, różnego rodzaju, z którymi kojarzą się im kolory podstawowe: słońce, chmury, kwiaty, liście, zwierzęta i inne. Powstanie kolorowa galeria, gdzie każde dziecko stworzy swój własny niepowtarzalny malarski świat.
II warsztat Kolaż, czyli wielki miszmasz
Prowadząca: dr Agnieszka Zawisza
Grupa stworzy wspólny kolaż pt. „Miasto”. Początkowo każdy z uczestników będzie miał za zadanie namalować kilka wymyślonych przez siebie budynków. Praca będzie tworzona na podkładzie z gazet. Po wycięciu projektów nakleimy wszystkie prace na dużą powierzchnię szarego papieru, budując nasze miasto. Odwołamy się do zasad perspektywy liniowej i kulisowej. Postaramy się stworzyć odpowiednie dzielnice, domalowując poszczególne elementy tak, aby w naszym mieście nie zabrakło niczego.
Odpłatność i organizacja zajęćNastępne spotkania
- TANIEC – jak tańczyć tańce polskie i jazzowe? (12.03)
- TEATR – jak stworzyć własny teatr lalkowy? (2.04)
- FILM – jak zobaczyć w filmie, to czego nie widać? (14.05)
- REKLAMA – jak zrobić reklamę i rozumieć jak “to” działa? (4.06)
Patronat medialny
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej