Usługa języka migowego
Artykuł archiwalny

Z jakich źródeł czerpać narracje przeznaczone dla dzieci, jakie tematy podejmować i jakiego języka używać w naszych opowieściach, by uniknąć pokusy infantylizmu?

grafika na ciemnobrązowym tle rysunek twarzy dziecka obok złączonych dłoni i lecących ptaków

Dzieci. Jakich opowieści potrzebują
nabór do projektu Mazowieckiej Szkoły Opowiadaczy

4 – 15 marca 2024 r.
wyniki naboru 18 marca

Tegoroczna, piąta edycja Mazowieckiej Szkoły Opowiadaczy nosi tytuł „Dzieci. Jakich opowieści potrzebują”. Adresujemy ją do pracowniczek i pracowników instytucji kultury z województwa mazowieckiego – z ośrodków kultury, bibliotek, organizacji pozarządowych – osób, które organizują wydarzenia i skierowują swoją ofertę do dzieci w wieku wczesnoszkolnym, odwołując się do sztuki opowiadania historii (ang. storytelling). Zadamy sobie pytanie, z jakich źródeł czerpać narracje przeznaczone dla dzieci, jakie tematy podejmować i jakiego języka używać w naszych opowieściach, by uniknąć pokusy infantylizmu.

  • Spośród zgłoszeń wybierzemy maksymalnie do czterech ofert.
  • Program warsztatów i prowadzących dopasujemy do potrzeb danego miejsca.
  • Możemy pracować z opowieściami tradycyjnymi, rodzinnymi i lokalnymi nad adaptacją do ustnej wersji wybranych ciekawych dzieł literatury dziecięcej, podejmować tematy związane z filozofią, wielokulturowością, migracjami, a także z węzłowymi problemami egzystencjalnymi, których doświadczają dzieci i młodzież.
  • PJM na życzenie.

koordynatorka: Anna Woźniak a.wozniak@mik.waw.pl

Artykuł archiwalny

grafika niebiesko pomarańczowy pasek z napisem newsletter mik zachęcamy do zapisania się
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl

MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY

ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa

tel. (22) 586 42 00
fax (22) 624 70 01
mik@mik.waw.pl

NIP: 525-000-59-00
REGON: 146115201