Usługa języka migowego
Artykuł archiwalny

Na wydarzeniach spotykają się różne grupy wiekowe, od nastolatków do seniorów, osoby z ograniczeniami ruchowymi, czy niepełnosprawnością funkcjonują w tańcu na równych prawach.

fotografia portret lekko uśmiechającej się Marii stokłosy na tle rozlewiska Wisły

Maria Stokłosa Fot. Jakub Wittchen

CST Laboratorium ruchowe: Maria Stokłosa i Daniel Zorzano
16 i 23 kwietnia 2023 r. (nd) 18:00-21:00
Zajęcia i dżem są bezpłatne.
Obowiązują zapisy! Liczba miejsc na lekcji jest ograniczona do 25 osób.
Miejsce: Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12

Zapisy na warsztaty

  • 16 kwietnia (zapisy od 1 kwietnia)
  • 23 kwietnia (zapisy od 17 kwietnia)

Program wieczorów 16 i 23 kwietnia

  • 18:00-19:30 Warsztat KI
  • 19:40-21:30 Dżem z muzyka na żywo

Prosimy o punktualność.

Laboratoria ruchowe to nie tylko kontakt improwizacja, to forum działań improwizacji tanecznej warszawskich (i nie tylko) artystów i artystek, pedagogów ruchu i muzyków improwizujących. W kwietniu – nietypowo – oba warsztaty odbędą się pod rząd, w kolejne niedziele, pomiędzy świętami a majówką. Swoją praktyką improwizacji dzielić się będzie Maria Stokłosa, a dżem akustycznie wesprze Daniel Zorzano na violi da gamba.

Warsztaty i dżemy KI są obecne na całym świecie, a to co charakteryzuje otaczającą je społeczność jest inkluzywność: na wydarzeniach spotykają się różne grupy wiekowe, od nastolatków do seniorów, osoby z ograniczeniami ruchowymi, czy niepełnosprawnością funkcjonują w tańcu na równych prawach, praktyka jest też czuła na indywidualne potrzeby sensoryczne i poznawcze, np. osób neuroatypowych. Praktyka KI tworzy unikalną przestrzeń społeczną do spotkań poprzez ruch, budując kapitał społeczny, którego wartość wykracza poza ramy samego tańca
– piszą kuratorki Klara Łucznik i Zuzanna Bukowski.

Maria Stokłosa

Choreografka i tancerka tworząca od ponad dwóch dekad, od 2008 roku także prezeska Fundacji Burdąg. Inicjatorka działań wspierających rozwój choreografii eksperymentalnej, takich jak warszawski kolektyw Centrum w Ruchu czy coroczny kurs „Choreografia w Centrum”. W latach 2015-2021 rozwijała solową praktykę improwizacji tańca, którą poddała badaniom autoetnograficznym w ramach studiów w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, zrealizowanym dzięki Stypendium Badawczemu Grażyny Kulczyk. Jest członkinią berlińskiego zespołu cranky bodies a/company. Jej ostatnia praca, stworzona w duecie choreograficznym z Aleksandrą Borys, miała premierę w 2022 w Nowym Teatrze w Warszawie. Ukończyła School for New Dance Development w Amsterdamie oraz London Contemporary Dance School.

Daniel Zorzano

Urodził się w Meksyku, ukończył studia w klasie violi da gamba oraz violone (kontrabas) w Koninklijk Conservatorium w Hadze pod kierunkiem Wielanda Kuijken’a, Margaret Urqhart i Philippe’a Pierlot’a, oraz w Conservatoire National Supérieur de Musique et Danse w Lyonie w klasie violi da gamba Marianne Muller. Producent i DJ prezentujący swoje sety oraz live acty m.in w Warszawie, Berlinie i Meksyku. Muzyk i organizator projektów artystycznych. Współzałożyciel Artist Kollective KICK PERFECT.

  • Projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie edycja IV
  • Organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
  • Dział: CST-Laboratoria ruchowe
  • Kuratorki: Klara Łucznik i Zuzanna Bukowski
  • Współfinansowanie: Miasto st. Warszawa
Artykuł archiwalny

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl

MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY

ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa

tel. (22) 586 42 00
fax (22) 624 70 01
mik@mik.waw.pl

NIP: 525-000-59-00
REGON: 146115201