Do 3 września, Warszawa | „Laureaci Grand Prix Dziewięciu Edycji Triennale Polskiego Rysunku Współczesnego – Lubaczów z lat 1993 – 2017”, Galeria Test

To druga wystawa w „dwuodcinkowym wakacyjnym cyklu” Galerii Test, pod hasłem RYSUNEK. Przedstawiamy prace autorów uhonorowanych Grand Prix w latach 1993–2017 – 26 rysunków 9 twórców, wywodzących się z różnych środowisk twórczych, z całej Polski.

grafika abstrakcyjna w tonacji szarości i czerni

V Triennale, Grand Prix, Michał Misiak, Bez tytułu X, tusz, papier, 70×100 cm.

Laureaci Grand Prix Dziewięciu Edycji Triennale Polskiego Rysunku Współczesnego – Lubaczów z lat 1993 – 2017 | Galeria Test
4 sierpnia – 3 września 2021 r.
Wstęp wolny

Druga wystawa w „dwuodcinkowym wakacyjnym cyklu” Galerii Test, pod hasłem RYSUNEK. Ekspozycja niezwykła, wyjątkowa – przygotowana przez Muzeum Kresów w Lubaczowie z okazji obchodów Jubileuszu Triennale Polskiego Rysunku Współczesnego. Jest to przegląd prac autorów uhonorowanych Grand Prix dziewięciu konkursowych edycji, w latach 1993–2017. Pokazane będzie 26 rysunków 9 twórców, wywodzących się z różnych środowisk twórczych, z całej Polski. Prace są znakomite warsztatowo i na najwyższym poziomie artystycznym.

Cytując Barbarę Kubrak, starszego kustosza lubaczowskiego Muzeum:

Wystawa pokazuje, że laureatami konkursu mogą być nie tylko artyści doświadczeni, o dużym dorobku twórczym, ale też bardzo młodzi, jak np. Jarosław Grulkowski czy Kamil Pieczykolan. Liczy się skala talentu!

Podziwiać będzie można dzieła:

  • Bogdana Topora z Łasku („poruszające wrażliwością niewielkie rysunki, wykonane długopisem na papierze, o wymownym tytule Studium do ostatniej wieczerzy”) – I edycja.
  • Adama Kirchnera z Katowic („zaskakujące skromnością środków wyrazu i efektem”) – II edycja;
  • Tadeusza Gustawa Wiktora z Krakowa („abstrakcja geometryczna – kontemplacyjne rysunki kreślone rapidografem opartym o krawędź linijki”) – III edycja;
  • Apoloniusza Węgłowskiego z Warszawy („subtelne, wrażliwe i bardzo poetyckie prace wykonane ołówkiem na niewielkich formatach papieru”) – IV edycja;
  • Michała Misiaka z Krakowa („prace zbudowane zostały rytmicznymi układami linii tworzącymi płaszczyzny, które wibrują pulsującym światłem”) – V edycja;
  • Jarosława Grulkowskiego („dwa rysunki Trochę w lewo, …nim zgaśnie światło wykonane grafitem na papierze za pomocą iluzjonistycznych efektów”) –VI edycja;
  • Jana Trojana z Łodzi („wirtuoza kreślenia jodełki płaszczowej”) – VII edycja;
  • Kamila Pieczykolana z Wrocławia („tajemnicze i intymne Akty, w których artysta umiejętnie operuje natężeniem światła i cienia, wydobywając zarysy kształtów ludzkiego ciała”) – VIII edycja;
  • Pawła Warchoła z Oświęcimia („Skargi Hioba – tryptyk o tematyce sakralnej, ale widzianej z perspektywy KL Auschwitz”) – IX edycja.

Organizatorzy:

  • Muzeum Kresów w Lubaczowie
  • Mazowiecki Instytut Kultury

Kurator: Apoloniusz Węgłowski (Galeria Test), tel./SMS 510 206 323

grafika: abstrakcja, na szarym tle dwa ciemniejsze pola

VIII Triennale, Grand Prix, Kamil Pieczykolan, Akt II, węgiel, czerń żelazowa, papier, 100x70cm, zbiory Muzeum Kresów w Lubaczowie

abstrakcja: jasnoszara tonacja, linie przecinające się pod kątem

VII Triennale, Grand Prix, Jan Trojan, Jodełka Płaszczowa 1, ołówek, papier, 100×70 cm, zbiory Muzeum Kresów w Lubaczowie

abstrakcja: tło ciemnoszare i jasnoszare, na jasnoszarym kilka brył, nieforemnych sześcianów

VI Triennale, Grand Prix, Jarosław Grulkowski, Trochę w lewo, grafit, papier, 98×68 cm, 2008, zbiory Muzeum Kresów w Lubaczowie.

plakat wystawy: na szarym tle kółka z fragmentami prac i napis Dziewięć edycji triennale polskiego rysunku

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl