5 listopada, Warszawa | Aleksandra Bożek-Muszyńska i Małgorzata Mielech – Centralna Scena Tańca

Przedstawimy dwa spektakle solowe znakomitych polskich tancerek i choreografek. Rozmowy też o tańcu poprowadzi kurator programu Paulina Święcańska.

kobieta w ruchu okryta czarną peleryną

Malgorzata Mielech “Fearless” Fot. A Ciereszko

Aleksandra Bożek-Muszyńska Kambium
Małgorzata Mielech Fearless
Centralna Scena Tańca w Warszawie

5 listopada 2020 r. (czw)  19:00
Bilety 20 zł
kup bilet

Przed zakupem prosimy o zapoznanie się z regulaminem sprzedaży oraz regulaminem udziału w wydarzeniach organizowanych przez Mazowiecki Instytut Kultury w okresie pandemii, a także wypełnienie oświadczenia o stanie zdrowia, które należy przekazać bileterowi w dniu wydarzenia. Materiały do pobrania: https://www.mik.waw.pl/bilety/kasa.html

Listopadowa odsłona Centralnej Sceny Tańca w Warszawie zaprezentuje dwa spektakle solowe znakomitych polskich tancerek i choreografek. Na scenie premierowo w Warszawie zobaczymy spektakl Małgorzaty Mielech „Feerless „ oraz spektakl Aleksandry Bożek Muszyńskiej „Kambium”. Nie zabraknie różnorodnych emocji co gwarantują  oba bardzo różne spektakle. Tematyki obu spektakli znakomicie wpisują się także w obecną sytuację polityczna w kraju. „Rozmowy też o tańcu” poprowadzi kuratorka programu Paulina Święcańska z zaproszonymi gośćmi w wersji on-line.

Kambium

Kambium to krótka i niezobowiązująca podróż przez najwrażliwszą część miazgi.

  • Koncepcja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska
  • Muzyka: collage
  • Premiera: 23.11.2018, podczas Kipisz #9, Łódź
  • Czas trwania: 20 minut

Aleksandra Bożek-Muszyńska

Performerka, choreografka, instruktorka tańca współczesnego, edukatorka, trenerka biznesu, filolożka, uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych. Od kilku lat prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji, gimnastykę dla seniorów oraz tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performansu. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015-2017 realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Intensive Course w School For New Dance Development w Amsterdamie oraz beneficjentka programu Global Practice Sharing w Movement Research w Nowym Jorku. Od 2007 związana z warszawskim teatrem Mufmi Anny Piotrowskiej, gdzie aktualnie jest koordynatorką do spraw artystycznych, instruktorką i choreografką. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych (m. in. The Best Solo 2014 za solo I know №Thing na międzynarodowym festiwalu Solo& Duo w Budapeszcie) i tanecznych. Jej prace były prezentowane m. in. w Berlinie, Budapeszcie, Filadelfii, Nowym Jorku, Warszawie i Wiedniu. W 2017 roku wraz z Hanną Bylką-Kanecką założyła kolektyw Holobiont, którego celem są interdyscyplinarne projekty wielopokoleniowe. W swoich pracach bada granicę między prostotą i naiwnością; prezentacją i facylitacją oraz znajdowaniem schematów i łamaniem ich. Aspekt wizualny, język oraz swoiste poczucie humoru są charakterystyczne dla jej prac. Jej ciało bardzo dobrze reaguje na to, kiedy może robić to, co lubi.

kolaż zwielokrotniona postać kobiety

Aleksandra Bożek-Muszyńska “Kambium” Fot. Materialy promocyjne wykonawcy

Fearless

Strach – pierwotna emocja, która prowokuje destrukcję, ale także umożliwia przetrwanie. Strach, jako śliski twór, który pełza pod skórą, penetruje i zatruwa krew.

Poznaj nieustraszoną dziewczynę, która wchodzi na ring, aby stoczyć walkę ze swoimi demonami, próbując zrozumieć genezę strachu. Jej litania przeciw strachowi, to:

„Nie wolno się bać, strach zabija duszę. Strach to mała śmierć, a wielkie unicestwienie. Stawię mu czoło. Niech przejdzie po mnie i przeze mnie. A kiedy przejdzie, odwrócę oko swej jaźni na jego drogę. Którędy przeszedł strach, tam nie ma nic. Jestem tylko ja.” – Frank Herbert

  • Koncepcja, choreografia, taniec: Gosia Mielech
  • Muzyka: Anna Suda / An On Bast
  • Projekt kostiumu: Kata Kwiatkowska, Gosia Mielech
  • Wykonanie kostiumu: Przemek Podolak / RAG, Marzanna Gruszczyńska
  • Reżyseria światła: Paweł Murlik
  • Aranżacja światła: Arkadiusz Kuczyński
  • Czas trwania: ok. 40 minut
  • Produkcja: DanceLab, Jaggy Polski
  • Premiera: 18 września 2019, NonStopFestivalen, Norwegia.
  • Kolejne prezentacje spektaklu: 22 października 2019, Poznań, Polska (premiera Polska); 6 grudnia 2019, Bangalore, Indie (premiera w Azji).

Małgorzata Mielech

Choreografka, tancerka oraz pedagog. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Olgi Sławskiej-Lipczynskiej (2007). Związana z DanceLab – projektem artystycznym, który założyła wraz z Zofią Jakubiec w 2012 roku. Jako niezależny artysta Małgorzata Mielech zaangażowana jest w wiele działań artystycznych, związanych z kreacją, ciągłym doskonaleniem warsztatu technicznego, jak również promowaniem interdyscyplinarnego podejścia do sztuki tańca (np. Projekt DanceLabirynth). Jako członek Polskiego Teatru Tańca od 2007 do 2012 roku na stanowisku solistki zespołu artystycznego. Tańczyła w całym repertuarze PTT i współpracowała z wieloma polskimi oraz zagranicznymi choreografami jak Ohad Naharin, Yossi Berg, Jacek Przybyłowicz, Yoshifumi Inao, Ewa Wycichowska, Gunhild Bjørnsgaard, Paulina Wycichowska, Thierry Verger i inni.

Od stycznia 2015 roku Małgorzata Mielech współpracuje z duetem izraelsko holenderskim Ivgi&Greben w Bytomskim Teatrze Tańca i Ruchu. Uri Ivgi oraz Johan Greben są choreografami oraz Dyrektorami Artystycznymi Teatru. Oprócz tego konsekwentnie tworzy nowe projekty DanceLab, a także prezentuje spektakle z reperuaru DanceLab w Polsce i na świecie. Obecnie współpracuję z Oliverem Mahar nad najnowszym duetem zatytuowanym I’mperfect. Premiera odbędzie się 1 lipca 2015 roku, podczas This is Not a Festival w Bytomiu. Jest także pedagogiem prowadzącym zajęcia w Polsce i na świecie opartych na technikach tańca współczesnego oraz body conditioning. Małgorzata prowadzi autorskie zajęcia GoPiYoga, które bazują na jodze dynamicznej oraz technice pilates.

tancerka w powietrzu podczas wyskoku

Małgorzata Mielech “Fearless” Fot. Andrzej Hajdasz

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl