Łukasz Borkowski
Aktor. Absolwent Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Współpracuje z Teatrem PAPAHEMA (Proces. Rekonstrukcja Tomasza Kaczorowskiego), Teatrem Polonia (Minetti. Portret artysty z czasów starości Thomasa Bernharda w reż. Andrzeja Domalika), Teatrem Narodowym w Warszawie (Kordian Juliusza Słowackiego w reż. Jana Englerta, Letnicy Maksyma Gorkiego w reż. Macieja Prusa, Opowieść zimowa Williama Shakespeare’a w reż. Marcina Hycnara). Grał także na scenie Teatru 6. piętro (Bromba w sieci autorstwa i w reż. Macieja Wojtyszki), Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku (Opowieści o zwyczajnym szaleństwie Petra Zelenki), Teatru Ochoty (roz/CZAROWANIE Grzegorza Staszaka w reż. Anny Wieczur-Bluszcz), Teatru Komedia (Calliya w reż. Małgorzaty Szabłowskiej) i OPT Gardzienice (Matka odchodzi oraz Świadkowie albo nasza mała stabilizacja Tadeusza Różewicza w reż. Michała Zdunika). Zrealizował kilkadziesiąt słuchowisk w Teatrze Polskiego Radia, a także spektakle telewizyjne w ramach cyklu Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych „Teatroteka”.
Wykładowca kierunku aktorstwo Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Asystent reżysera Kuby Kowalskiego przy spektaklu Hedda Gabler Henryka Ibsena (Teatr Narodowy, 2019) oraz Tramwaj zwany pożądaniem Tennessee Williamsa, przy którym pełnił także funkcję współpracownika dramaturgicznego (Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie, 2019).
W 2019 roku został laureatem nagrody „Arete” za najlepszy debiut w Teatrze Polskiego Radia oraz Nagrody ZASP-u „Ale Aktor!” za najlepszą rolę komediową za kreację Piotra w spektaklu Opowieści o zwyczajnym szaleństwie, przyznaną podczas XXIII Festiwalu TALIA w Tarnowie.
Zobacz: Idę, ciągle idę – czytanie twórczości Anny Świrszczyńskiej, 3 x KOMOROWSKA
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej