Usługa języka migowego
Artykuł archiwalny

grafika wielokolorowa przedstawiająca sylwetki ludzi w pomieszczeniu

Działanie performatywne w holu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie wg konceptu Joanny Drabik przy twórczej współpracy z performerką wokalną Aleksandrą Klimczak.

CST Site Specific Strefa Otwarta
Koncept: Joanna Drabik. Performerka wokalna: Aleksandra Klimczak
18 września 2023 r. 18:00 | Wejście główne oraz hol Teatru Wielkiego w Warszawie
wstęp wolny

Wejdziemy i zajrzymy do wnętrza jednego z ciekawszych budynków i domów sztuki. Widz będzie miał szansę aktywnego uczestnictwa w procesie twórczym i rozwoju potencjału twórczego.

Joanna Drabik o swoich eksperymentach i interdyscyplinarnych działaniach:

„W pięknej przestrzeni holu Teatru Wielkiego w Warszawie tworzymy strefę, w której artysta i widz otwiera się na dialog. Opuszczamy kurtynę na konwenanse i przyjęte mechanizmy po to by zbliżyć się do widza, wyjść mu naprzeciw, zmniejszyć dystans zachowywany między artystą a publicznością. Pragniemy niejako odczarować formalny, statutowy a czasem nieprzystępny charakter Wielkich Miejsc.

    • Podczas działania badamy naszą osobistą przestrzeń, poddajemy się pytaniom o to, czy w danej przestrzeni czuje komfort czy dyskomfort?
    • Czy jestem gotowy wyjść ze strefy komfortu i wypróbować się w nowych, niepoznanych obszarach?

W tej podróży otwieramy się na interakcje związane z przekraczaniem granicy między poszczególnymi strefami”.

Koncept: Joanna Drabik

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu (2007) i pedagogiki baletowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (2013). Laureatka konkursów baletowych w kraju i za granicą, zdobyła I miejsce w III Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Bytomiu. W 2007 roku otrzymała angaż w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. W 2019 roku zdobyła III miejsce podczas Konkursu Choreograficznego w Tarnowie. Współpracuje ze szkołami baletowymi w Warszawie i w Bytomiu przygotowując choreografie na konkursy baletowe i koncerty dyplomowe. Tworzy choreografie do spektakli operowych, m.in Don Giovanni W. A. Mozarta (2019) i Goplana W. Żeleński (2021). W 2021 roku jej ostatnia choreografia Kant została wyróżniona w programie Movie Flow – Polish Dance Film Showcase & Mentoring organizowanym przez Instytut Adama Mickiewicza. Więcej…

Performerka wokalna: Aleksandra Klimczak

Ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wybitnej śpiewaczki – Anny Radziejewskiej. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nieustannie poszukuje niestandardowej drogi egzystencji śpiewaczki operowej, dążąc do przełamywania barier gatunkowych w muzyce i innych dziedzinach sztuki. Z jednej strony, w barokowym, klasycznym oraz późniejszym operowym i oratoryjno-kantatowym repertuarze, współpracuje z cenionymi narodowymi instytucjami kultury. Z drugiej zaś – intensywnie eksploruje przestrzenie szeroko pojętej współczesnej sztuki i wokalistyki, począwszy od intuicyjnej improwizacji, poprzez łączenie głosu z elektroniką czy fieldrecordingiem, a także rozszerzone techniki wokalne, aż po sztukę performance i audio-art. Jej domeną są projekty, łączące operę z teatrem dramatycznym. Współpracowała przy nagraniach słuchowisk radiowych. Gościła na licznych festiwalach m.in. Unsound, Classical: NEXT, The Huddersfield Contemporary Music Festival, Sacrum Profanum, Instalakcje w Teatrze Nowym i Wratislavia Cantans; występowała na wielu scenach, w tym w: Studiu Koncertowym Polskiego Radia, Polskiej Operze Królewskiej, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Filharmonii im. A. Rubinsteina w Łodzi, Filharmonii Dolnośląskiej, Operze Novej w Bydgoszczy, Teatrze Wybrzeże, Teatrze Współczesnym we Wrocławiu i OPT Gardzienice. Więcej…

Błażej Pawlina

Muzyk, pedagog, fotograf oraz absolwent wychowania fizycznego. Zajmuje się muzykoterapią w pracy z młodzieżą, dorosłymi, dziećmi ze spektrum autyzmu, dziećmi w procesie chemioterapii, młodzieżą uzależnioną, a także z osobami z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną. Z podopiecznymi pracuje nad budowaniem poczucia własnej wartości. Grał w Toronto, Luksemburgu, Niemczech, Francji, Czechach i Słowacji. Tworzy muzykę do medytacji i wykorzystuje ją w prowadzonych przez siebie sesjach. Współtworzy warsztaty motywacyjne dla młodzieży oraz zajęcia wspomagające walkę z depresją, przemocą i uzależnieniami.

 

Tancerze Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie

Barbara Derleta, Paulina Magier, Natalia Kamińska, Eugénie Hecquet, Olga Yaroshenko, Magdalena Studzińska, Kristóf Szabó, Kasper Górczak, Mikołaj Czyżowski, Bartosz Zyśk, Gregor Giselbrecht.

  • projekt: Centralna Scena Tańca w Warszawie, edycja IV
  • organizator: Mazowiecki Instytut Kultury, Fundacja Artystyczna PERFORM
  • dział: CST Site-Specific
  • kuratorka: Paulina Święcańska
  • współfinansowanie: m.st. Warszawa

koordynatorka: Katarzyna Stefanowicz 

 

Artykuł archiwalny

grafika niebiesko pomarańczowy pasek z napisem newsletter mik zachęcamy do zapisania się
ZOBACZ: Program MIK w wersji tekstowej

Mazowiecki Instytut Kultury

realizacja: estinet.pl

MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY

ul. Elektoralna 12, 00-139 Warszawa

tel. (22) 586 42 00
fax (22) 624 70 01
mik@mik.waw.pl

NIP: 525-000-59-00
REGON: 146115201